رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در آیین بهره برداری سد قیزقلعه‌سی با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در ایام پربرکت ولادت امام رضا (ع) افتتاح سدخداآفرین و قیزقلعه‌سی برای دو کشور بسیار ماندنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سفر رئیسی به تبریز برای افتتاح سد «قیزقلعه‌سی»

رئیس جمهورافزود: رودخانه ارس پیوندی بین مردم آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل با احداث سد ارس رقم خورد.

رئیسی با بیان اینکه سد قیزقلعه‌سی نماد اراده همکاری بین دو کشور در منطقه است و بسیار برای ما اهمیت دارد، تصریح کرد: این افتتاح باعث ناامیدی دوشمنان دو کشور می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط ایران با آذربایجان فراتر از همسایگی است، ادامه داد: ارتباط مستحکمی با این کشور داریم و رابطه ‌خویشاوندی با آذربایجان داریم.اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد. دشمنان می‌خواستند با تحریم ایران متوقف کنند اما موفق نشدند و در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم و ایران امروز به یک کشور فناور تبدیل شده و دوست داریم در تمام حوزه‌ها با آذربایجان روابط خود را توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و آذربایجان نسبت به حمایت از مردم غزه و نفرت از اسرائیل تردید ندارند، گفت: همکاری کشورهای منطقه برای نابودی دشمنان به ویژه اسرائیل باید بیشتر و مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه منافع دو کشور و دو ملت برای ایران بسیار مهم است، گفت: ممکن است برخی این روابط دوستانه به مذاقشان خوش نیایید، اما برای برای مهم نیست؛ ما به دنبال توسعه روابطمان با کشورهای منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه مرزها را به مرزهای دوستی و همکاری تبدیل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از حضور رئیس جمهور آذربایجان و هیئت همراه در این مراسم صمیمانه قدردانی میکنم.

علی‌اف: دخالت ‌بیگانگان‌ در منطقه قابل قبول نیست

الهام علی‌اف در آیین بهره‌برداری سد قیزقلعه‌سی اظهار کرد: امروز روز ویژه‌ای است و قرار است از نیروگاه خداآفرین و سد قیزقلعه سی افتتاح شود. از دوستان ایرانی برای ساخت این پروژه تشکر می‌کنم زیرا از ظرفیت های بزرگی استفاده شده است اجرای این پروژه ها نیاز به تجربه بالایی داشت.

وی افزود: امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند؛ دوستی دو کشور دیرینه است و امروز مراودات بین دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد.

علی‌اف تصریح کرد: برای نخستین بار روسای جمهور دو کشور در نقطه صفر مرزی با یکدیگر دیدار می‌کنند و همکار دو کشور در این پروژه سدسازی به ثمر نشست و در آینده همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، ادامه داد: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر برقراری صلح و ثبات در منطقه خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال است که اراضی به رسمیت شناخته شده کشورم از سوی ارمنستان اشغال شده بود و سالهای طولانی مردم کشورم آواره بودند.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر اینکه مرزهای بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از سال‌های طولانی در حال تعیین تکلیف است، گفت: از حمایت ایران در این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی ‌گفت: ایران برای برقراری صلح از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند و دخالت کشورهای بیگانه قابل قبول نیست. روابطمان را با کشورها در چارچوب احترام ادامه می‌دهیم اما کشورهایی که می‌خواهد مداخله بی‌جا کنند هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: ارمنستان با حمایت برخی کشورها به دنبال اشغال سرزمین ما بود که کار اشتباهی بود چرا که بیگانگان صلح و ثبات منطقه را نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =