تهران- ایسکانیوز:مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کارگفت: این وزارتخانه برنامه ویژه ای برای ارائه موارد و مباحث مربوط به حوزه زنان، جهت پیشنهاد به تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه دارد.

وحیده نگین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور خدمت رسانی به بانوان اظهار داشت: : جامعه زن کشور از وزارتخانه ما انتظار دارد که در حوزه های مربوطه شامل حوزه های رفاه اجتماعی، اشتغال، آموزش های مهارتی، تعاون، کارآفرینی و.... اقدامات ملموس تری را ببیندو این وظیفه برعهده ما است که اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی افزود: جامعه هدف ما در این وزارتخانه شامل دو گروه می شود، یک بخش از جامعه هدف در درون وزارتخانه و شامل کارکنان خانم می شود و بخش دیگر نیز خارج از مجموعه وزارتخانه و شامل بانوان کارگر، زنان سرپرست خانوار، زنان معلول، تعاون گران زن و... می شود و مشاوران زن دستگاه ها و سازمان های زیرمجموعه وزاتخانه باید برای هر دو گروه برنامه مشخص داشته باشند.

نگین با بیان اینکه از زمانی که مسئولیت مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بنده واگذار شده است، بسیار مطالعه و تحقیق کردم که چگونه می توان به جامعه هدف وزارتخانه در حوزه بانوان خدمات موثرتر و عینی تری داشت، تصریح کرد: بر اساس بررسی هایی که در این زمینه انجام گرفت چند اولویت برای وزارتخانه مشخص شد. اول اینکه ضرورت است که دستگاه ها و سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه در 3 کارگروه تخصصی تقسیم شوند. یک کارگروه با محوریت مسئله اشتغال، کارآفرینی و تعاون؛ یک کارگروه با محوریت حمایت های بیمه ای و رفاه اجتماعی و یک کارگروه نیز با محورت ارتقاء و بهبود وضعیت همکاران زن تشکیل شود. هرکدام از سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه در یکی از این کارگروه ها عضو خواهند شد.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ویژه ای برای ارائه موارد و مباحث مربوط به حوزه زنان، جهت پیشنهاد به تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه دارد.

به اعتقاد مشاور وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، برنامه ریزی برای بهبود وضعیت زنان و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های آنان باید «ظریف»  و نه  صرفا حمایتی باشد .

مشاورامور بانوان و خانواده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار بدون مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور، حاصل نمی شود.
کد خبر: 212010

وب گردی

وب گردی