تهران-ایسکانیوز: در نخستین روز بازگشایی نمایشگاه الگوهای جاودانه ، اسوه های صبر واحد علوم و تحقیقات، از سه جلد کتاب درمورد زندگی نامه شهدای این واحد دانشگاهی ، رونمایی شد.

دکتر کرم اله دانشفرد معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، در مراسم رونمایی از این کتب، با اشاره به این که این سه جلد کتاب به زندگی نامه شهیدان سوداگر، عاشوری و خان می پردازد، گفت: زندگی نامه این شهدای فارغ التحصیل یا دانشجوی واحد علوم و تحقیقات، به همت معاونت فرهنگی واحد و ستاد شهدا و ایثارگران در قالب سه جلد کتاب تالیف و منتشر شده است.

وی هدف از انتشار این کتب را شناساندن مراتب علمی ایثار ، جانبازی، اخلاق و ارتباط خانوادگی شهدا به دانشجویان و عموم مردم دانست و اظهار داشت: رسانه های مکتوب از جمله کتاب در نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش موثری دارند.

دکتر دانشفرد تهیه کتاب ها در زمینه شهدای گرانقدر را یکی از فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: معتقدم جوانان علاوه بر فضای علمی باید با جوانان موفقی که مدافع و پاسدار ایران اسلامی هستند، به عنوان الگوی ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با اشاره به حجم کم این سه کتاب، تصریح کرد: تلاش شده است با گردآوری نکات کلیدی از زندگی و موفقیت شهدا، مخاطبان با مطالعه کتب در مدت زمانی کوتاه ، با جنبه های گوناگون زندگی آنان آشنا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات افزود: این سه جلد کتاب به صورت هدیه در اختیار کلیه شرکت کنندگان  در نخستین کنگره الگوهای جاودانه ، اسوه های صبر واحد علوم و تحقیقات قرار می گیرد و پس از همایش علاقه مندان با مراجعه به دبیرخانه کنگره می توانند این سه جلد کتاب را دریافت کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه نمایشگاه الگوهای جاودانه ، اسوه های صبر ، گفت: برپایی این نمایشگاه تنها یک کار نمایشی نیست بلکه خود حکایت و حدیثی از وقایع تاریخی، دلدادگی و وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر دانشفرد از برپایی غرفه های خوش نویسی، سنگ های زینتی ، صنایع دستی ، تابلو فرش و  معرق وخاتم کاری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: توجه به تولید داخلی و افزایش رشد و بالندگی در کشور با الگوبرداری از فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی  بر لزوم تشویق خانواده ها و فرزندان شهدا و ایثارگران برای پویایی در جامعه و فعالیت در راستای گسترش تولید داخلی تاکید کرد و ادامه داد: غرفه های بسیج دانشجویی ، بسیج اساتید ، هفت سین نوروز  و بهار خرمشهر بخش دیگری از غرفه های این نمایشگاه را تشکیل می دهند که در تمامی آنها از آثار دانشجویان واحد به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و اهالی مناطق جنوبی کشور استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه ، همه روزه ، ویژه برنامه پادکست رادیو دانشجو واحد علوم و تحقیقات، به مناسبت برگزاری کنگره الگوهای جاودانه ، اسوه های صبر پخش می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تا دهم اسفندماه سال جاری در محل سالن نمایشگاهی نور در ساختمان علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود .

 
کد خبر: 226331

وب گردی

وب گردی