کرج-ایسکانیوز: مدیر منطقه 6 شهرداری کرج گفت: موضوع ساماندهی بیمارستان كوثر که در وضعیت نابسامانی به سر می برد، طی جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد که با توافق صورت گرفته، به زودی عملیات بازسازی آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عزیز صدرنژاد اظهار داشت: از آنجا که بیمارستان کوثر مدت هاست که مورد بهره برداری قرار نگرفته و از زیر ساخت های لازم برخوردار نیست؛ فلذا به منظور فعالیت مجدد نیازمند بازسازی و نوسازی می باشد که در همین ارتباط مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز مذاکراتی را آغاز کرده اند.
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج، توجه به نیازها و دغدغه های شهروندان در حوزه بهداشت عمومی و سلامت را ضروری دانست و اظهار داشت: با راه اندازی مجدد بیمارستان فوق بخشی از نیازهای درمانی شهروندان تامین خواهد شد.
این مسئول یادآور شد: بنا به ضرورت و لزوم تامین رفاه حال شهرندان، راه اندازی مجدد این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز پیگیری می شود که در این ارتباط، شهرداری منطقه نیز مساعدت های لازم را خواهد داشت.
صدرنژاد در پایان خاطر نشان ساخت: نیازهای بهداشتی و درمانی از جمله نیازهای اصلی شهروندان است و تامین این مهم از دغدغه های مسئولین شهری می باشد که به لطف خدا راه اندازی مجدد این بیمارستان موجب رضایت شهروندان خواهد بود.
این در حالی است که چندی پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: درهای بیمارستان کوثر همچنان به روی بیماران البرزی بسته است.
حمید درفشی اظهارکرد: البرز محروم‌ترین استان در حوزه سرانه بیمارستانی است به طوری‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک بیمارستان دولتی در این استان ساخته نشده است و فقدان فضای بیمارستانی موجب شده تا ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در البرز به بالای 100 درصد برسد.
وی افزود: کمبود فضای درمانی موجب شده تا 70 درصد بیماران البرزی برای انجام اقدامات درمانی به تهران مراجعه کنند.
این مقام مسئول در ادامه به وجود بیمارستان کوثر وابسته به وزارت دفاع و نیروهای مسلح در کرج اشاره کرد و گفت: متاسفانه درهای بیمارستانی به نام کوثر با امکانات درمانی مجهز بسته است و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای خرید و یا اجاره این مرکز تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
درفشی خاطرنشان کرد: کمبود امکانات درمانی و بیمارستانی در البرز در حالی است که این بیمارستان با برخورداری از امکانات موجود، هیچ‌گونه خدماتی به بیماران ارایه نمی‌دهد.
کد خبر: 240880

وب گردی

وب گردی