صدورکارت هوشمند درمان برای۴۰میلیون نفر، حمایت کمیته امداد از ۳۰ هزار خانواده زندانی،آغاز مجدد ورود خودروهای معلولان،سونامی بازگشت به کار بازنشستگان و... از مهمترین اخبار حوزه بهزیستی و رفاه در هفته جاری بود.



صدورکارت هوشمند درمان برای۴۰میلیون نفر
به گزارش ایسکانیور و به نقل از مهر مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در آخرین روز هفته جاری از پرداخت معوقات مراکز طرف قرارداد (بیمارستان هاو داروخانه ها) تا پایان سال ۹۳ خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا درآینده ای نزدیک تاخیر به وجود آمده را برطرف کنیم.
دکتر محمد تقی خسروانی مقدم افزود: برخی از گروه های طرف قرارداد مانند بیمارستان ها، مطب ها ، داروخانه ها و... مطالبات آنها پرداخت شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی می کنیم تاخیر به وجود آمده را طی هفته های آینده برطرف کنیم.
او به زمان رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توانسته ایم زمان رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه شدگان را به صفر برسانیم. این در حالی است که طی سالهای گذشته ۷ تا ۹ ماه فاصله زمان رسیدگی به اسناد و پرداخت خسارت به بیمه شدگان بود و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.



حمایت کمیته امداد از ۳۰ هزار خانواده زندانی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)در این هفته ، از تحت پوشش ۳۰ هزار خانواده دارای سرپرست زندانی خبر داد .
علی محمد ذوالفقاری با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خانوار دارای سرپرست زندانی از حمایت های مادی و معنوی این نهاد بهره مند هستند، افزود: بیش از ۵۰ درصد خانوارهای دارای سرپرست زندانی تحت حمایت این نهاد افرادی هستند که سرپرست آنها به دلیل مشارکت در فروش، مصرف و یا حمل مواد مخدر زندانی شده اند.



احتمال از سرگيری اعزام زائران ایرانی به سوريه قوت گرفت
رئيس سازمان حج و زيارت نیز در این هفته به عراق سفر کرد و گفت: با توجه به تقاضای زياد علاقمندان به سفر زيارتی به سوريه و درخواست‌های آنان به سازمان حج ، بررسی اوضاع امنيتی سوريه در دستور كار قرار گرفت.
مهندس سعيد اوحدی برای سفری سه روزه عصر يكشنبه در راس هياتی به سوريه سفر كرد. اين سفر به منطور بررسی ميدانی  وضعيت اعزام زايران به اين كشور انجام گرفته است كه در صورت حصول اطمينان با طی فرآيند قانونی و مشورت با شورای  امنيت اعزام زائران از سر گرفته خواهد شد.



آغاز مجدد ورود خودروهای معلولان
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز در اواسط هفته جاری گفت: ورود خودروهای معلولان که متوقف شده بود با رفع ایرادات طرح قبلی دوباره از سر گرفته می شود.
علی‌همت محمودنژاد به برگزاری جلسه‌ای در مورد ورود خودروهای معلولان در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور سازمان‌های مردم نهاد معلولان، بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و مقررشد  تا ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریعتر رفع و این افراد که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.
او به یکی دیگر از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسات آینده برای تولید خودروهای داخلی متناسب با شرایط جسمی معلولان با شرکت‌های داخلی خودروسازی جلساتی برگزار و نسبت به این موضوع اقدام می شود.



سونامی بازگشت به کار بازنشستگان
بعد از سال ها کار و تلاش، به مرز بازنشستگی رسیده و می خواهد چند صباحی از عمر خویش را به آرامی در کنار خانواده سپری کند. اما مستمری ماهانه او کفاف هزینه ها را نمی دهد و مجبور است دوباره شغلی پیدا کند.
اکثریت قریب به اتفاق بازنشستگان اعم از کشوری و تامین اجتماعی، از میزان دریافتی مستمری خودشان راضی نیستند و به همین خاطر مجبورند که دوباره سراغ کاری بروند تا شاید بتوانند از پس هزینه های زندگی بر آیند.
آمارهای رسمی حکایت از این واقعیت دارد که قریب به یک میلیون بازنشسته در کشورمان دوباره مشغول کار می شوند که مهمترین اولویت آنها برای کار مجدد، تامین هزینه های زندگی است. این در حالی است که عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ، با انتقاد از «سونامی بازگشت بازنشستگان به بازار کار»، شرایط  نامطلوب اقتصادی را دلیل اصلی این تصمیم بازنشستگان عنوان می کند و می گوید: حقوق اندک بازنشستگی کفاف هزینه های آنها را نمی دهد و این قشر برای گذران زندگی و امرار معاش باز مشغول به کار می شوند.
105105

کد خبر: 314894

وب گردی

وب گردی