دانشجویان دکترای تخصصی جغرافیای سیاسی و کارشناسی ارشد جغرافیای گردشگری و سیاسی از مجموعه تاریخی کاروانسرای سعدالسلطنه، و قلعه الموت بازدید کردند.
به گزارش ایسکانیوز، دانشجویان دکترای تخصصی جغرافیای سیاسی و کارشناسی ارشد جغرافیای گردشگری و سیاسی از مجموعه تاریخی کاروانسرای سعدالسلطنه، و قلعه الموت بازدید کردند.
حیدر لطفی مدیر گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار  با اشاره به اینکه این بازدید با موافقت دکتر طاهره میرساردو، سرپرست واحد گرمسار و با حضور اساتید و دانشجویان دکترای تخصصی جغرافیای سیاسی و کارشناسی ارشد جغرافیای گردشگری و سیاسی به مدت دو روز برگزار شد افزود: دانشجویان در این سفر علمی از مناطق تاریخی و گردشگری بازدید و با ویژگی های تاریخی و گردشگری منطقه آشنا شدند.


وی گفت در این سفر علمی، دانشجویان دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد جغرافیای گردشگری و سیاسی واحد گرمسار ابتدا به همراه دکتر مجید ولی شریعت پناهی، دکتر حسن لشکری، دکتر شادی در مجموعه تاریخی کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین (سرای وزیر) حاضر شده و از این مکان تاریخی بازدید کردند.


لطفی افزود: این مجموعه به دستور سعدالسلطنه حاکم وقت قزوین ساخته شده وچهار سوق دارد که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده و برفراز آن گنبد بزرگ کاشی کاری شده ای قرار گرفته و چهار طرف گنبد را چهار نیم گنبد بارسمی بندی و نورگیر فراگرفته اند که فضا را بزرگتر و زیبا تر ساخته است.


 IMG_0390

مدیر گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ادامه داد: سپس دانش جویان از منطقه الموت در قزوین و قلعه تاریخی حسن صباح، قلعه الموت بازدید کردند.


اقامت در محل باغ گلستان در روستای گازرخان و سرو غذای محلی از دیگر برنامه های این بازدید بود که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.


گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در هر ترم بازدید های علمی مختلف و متنوعی را برای دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد گردشگری و سیاسی برنامه ریزی می کند که همواره مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفته است.


20101

کد خبر: 322427

وب گردی

وب گردی