آمارها نشان داده است حداقل نیمی از تحصیلکرده‌های انگلیسی دارای مشاغلی هستند که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد.


به گزارش ایسکانیوز، تحقیقات نشان داد اکثر افراد تحصیل کرده‌ انگلیسی دارای مشاغلی هستند که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد. موسسه (CIPD Chartered Institute of Personnel and Development) آماری منتشر کرده است که در آن بیش از 58 درصد از افراد تحصیلکرده در مشاغلی فعالیت می‌کنند که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد یا با رشته تحصیلی آنها مرتبط نیست.


پیتر چیز مدیر مؤسسه CIPD معتقد است که انگلیس باید دوره گذاری را طی کند تا بتواند مولد محیطی باشد که بازده بیشتر و مهارت‌های بیشتر در زمینه‌های کاری را شاهد باشیم و این امر تنها با بهبود شرایط حاکم بر بازار کار تحقق می‌یابد.


وی افزود: مشکل فوق عواقب منفی زیادی دارد. به عنوان مثال بازار کار از افراد تحصیلکرده در مشاغلی استفاده می‌کند که نیازی به مدرک و مهارت ویژه‌ای ندارد. در نتیجه شمار زیادی از افراد تحصیلکرده مشاغلی دارند که اصلا نیازی به تحصیلات ندارد. آن دسته از مشاغلی هم که نیاز به تحصیلات یا تخصص خاصی دارند یا از رونق افتاده‌اند یا دیگر وجود ندارند. این مسئله به خصوص در بخش تولید و ساخت‌وساز بیشتر نمود پیدا کرده است.


این گزارش عنوان می‌کند توسعه مشاغلی که نیاز به مهارت‌های زیاد و تخصصی دارند یک بحث ملی است و توصیه می‌کند که دولت و سازمان‌های مربوط باید به گونه‌ای عمل کنند که افراد تحصیلکرده در حوزه‌هایی کار کنند که بتوانند از مهارت‌های خود بهره بیشتری ببرند. همچنین تاکید می‌کند جوانانی که می‌خواهند در آینده وارد بازار کاری شوند که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد، بهتر است دوره‌های کارآموزی فنی و حرفه‌ای را به جای دوره‌های دانشگاهی بگذرانند.


سخنگوی یکی از موسسات مربوط به مشاغل گفت که در حال حاضر به دنبال راهی هستیم که ترکیبی از تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های کارآموزی باشد تا اطمینان حاصل کنیم که افراد می‌توانند از مهارت‌های خود در حوزه‌ کاری بیشتر استفاده کنند.


20104

کد خبر: 327714

وب گردی

وب گردی