مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از سرویس دهی رایگان شرکت واحد اتوبوسرانی به مدارس استثنایی شهر تهران خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان ۵۵مدرسه استثنایی توسط سرویس مدارس جابه جا می شوند.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، پیمان سنندجی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری این است که تمامی شهروندان باید به یک میزان از خدمات حمل ونقل عمومی بهره مند شوند، تأکید کرد: از سال گذشته سرویس دهی به مدارس استثنایی پایتخت از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی انجام شد. امسال هم ۵۵ مدرسه استثنایی شهر تهران تحت پوشش سرویس دهی رایگان شرکت واحد قرار گرفته تا در سال تحصیلی جدید دانش آموزان استثنایی شهر با کمترین مشکل توسط سرویس مدرسه جابه جا شوند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین گفت: در سال های جاری رویکرد ما تخصیص ناوگان حمل ونقل ویژه برای معلولان، جانبازان و کودکان استثنایی بوده تا تردد این قشر نیز تسهیل شود.

به گفته سنندجی از سال گذشته ۶۰ دستگاه اتوبوس را به عنوان سرویس مدارس استثنایی در نظر گرفته بودیم، امسال نیز با هماهنگی های به عمل آمده ۳۰ دستگاه دیگر به ناوگان اضافه شده و امسال ۹۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی به مدارس استثنایی در نظر گرفته ایم.

سنندجی با بیان اینکه بالغ بر ۶ هزار کودک استثنایی در قالب سرویس دهی به مدارس استثنایی شهر تحت پوشش قرار دارند، تأکید کرد : شرکت واحد آمادگی دارد در صورت نیاز مدارس مینی بوس نیز برای تردد محصلان مدارس استثنایی اختصاص دهد. در عین حال که ون و تاکسی نیز به این منظور اختصاص خواهد یافت.

او با تأکید بر اینکه سرویس دهی به مدارس استثنایی شهر رایگان است، گفت: طبق برآورد آموزش و پرورش هزینه ایاب و ذهاب این قشر بالغ بر ۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان است که از سوی شهرداری تهران تأمین خواهد شد و والدین به هیچ عنوان نباید هزینه ای بابت حمل ونقل فرزندان شان پرداخت کنند.

او در ادامه درباره مینی بوس‌هایی که عمرشان سی سال است ، گفت: اجازه صدور برگه معاینه فنی به این دسته از وسایل نقلیه داده نمی‌شود و از سرویس دهی منع خواهند شد. این در حالی است که تعداد ۱۲۰ دستگاه مینی بوس بعد از نوسازی و ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای سرویس مدارس غیراستثنایی پیش بینی شده است.
۲۰۱۰۷
کد خبر: 349138

وب گردی

وب گردی