وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قصد داریم در شورای عالی بیمه، بیمه بیماریهای رایج سالمندی را مطرح و تحت پوشش بیمه‌های درمانی کشور قرار دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،‌ علی ربیعی امروز در حاشیه مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند و همچنین نخستین مراسم یادبود شهدای فاجعه منا در جمع خبرنگاران گفت:‌ در تلاش هستیم تا یارانه مراکز نگهداری از سالمندان را افزایش دهیم و همچنین به دنبال افزایش نگهداری معلولان در منازل هستیم.

او ادامه داد: سیاست‌هایی را در خصوص کودکان و سالمندان در شورای عالی رفاه پیگیری می‌کنیم تا بتوان در جهت تدوین سند حمایت از کودکان و سالمندان اقدام کنیم.

ربیعی افزود: مجموعه ساختارهای شهری و رفتارهای اداری باید در خصوص سالمندان تغییر کند تا شاهد نتایج مثبتی در کشور در مواجهه با سالمندان باشیم.

او ادامه داد: مسئله ایران گردی و توریست گردی سالمندان نیز در حال حاضر در کشور آغاز شده است و در حال حاضر نیز در صنوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی در چند مرحله این طرح انجام گرفته است.

ربیعی در پایان به استفاده از ظرفیت و پتانسیل سالمندان کشور اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در طرحی مشترک با سازمان بهزیستی کشور قصد دارد در جهت حفاظت از ظرفیت و پتانسیل سالمندان و بازنشستگان در کشور اقداماتی را انجام دهد.

20106
کد خبر: 358918

وب گردی

وب گردی