18 نقطه کشور نیازمند اورژانس هوایی

رئیس اورژانس کشور گفت: 18 نقطه در کشور به دلیل حادثه‌خیز بودن نیاز به اورژانس هوایی دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر امین صابری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 120 پایگاه اورژانس در کشور فعال است، گفت: اورژانس کشور راه‌اندازی سیستم یکپارچه مراکز روستایی، شهری و عشایری و پاسخگویی به مصدومان در مناطق روستایی را پیگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال نزدیک به یک میلیون و 300 ماموریت در مناطق شهری و جاده‌های کشور توسط اورژانس انجام شده است، افزود: اورژانش هوایی نیز در کشور هم بالغ بر هزار و 300 ماموریت را پشتیبانی کرده است. در بسیاری از ماموریت‌ها اگر اورژانس هوایی نبود، شاید منجر به آسیب‌های شدیدی در بیمارانی همچون زنان باردار می‌شد.

رئیس اورژانس کشور درباره استفاده از اورژانس موتوری به دلیل ترافیک بالا در شهرها، گفت: در صورت تامین نیروی انسانی، به دلیل ترافیک شدید شهرها، استفاده از اورژانس موتوری افزایش رضایت‌مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه تعداد بالگردهای هوایی بر اساس سه معیار کوهستانی بودن، پراکندگی و جمعیت استان افزایش یا کاهش می‌یابد، تاکید کرد: 44 نقطه در کشور برای ارائه خدمات بالگرد هوایی تعیین شده است که امیدواریم بتوانیم از حمایت‌های دولتی نیز در این زمینه برخوردار شویم.

او با اعلام اینکه از توان هلال‌احمر نیز برای خرید بالگرد می‌توانیم استفاده کنیم، افزود: همکاری با هلال‌احمر موجب هم‌افزایی بیشتر می‌شود و می‌توانیم از توان مشترک استفاده کنیم.

رئیس اورژانس کشور خرید بالگرد توسط این مجموعه را نیازمند پشتیبانی بسیار از سوی دولت عنوان کرد و گفت: مسیر خرید بالگرد از سیاست‌های وزارت بهداشت کمی دور است.

او با اعلام اینکه 18 نقطه در کشور نیاز مبرم به اورژانس هوایی دارند، ادامه داد: تهران، قزوین و البرز در کنار هم و نیز قم به دلیل حوادث بسیاری که در این منطقه اتفاق می‌افتد و تبریز، مشهد، کرمان، شیراز، اصفهان، بوشهر، زاهدان، اهواز و مازندران که با شعاع 150 کیلومتر خدمات ارائه می‌دهند از مهم‌ترین نقاط کشور برای راه‌اندازی اورژانس هوایی هستند.

صابری‌نیا با بیان اینکه در شرایط فعلی اورژانس‌های هوایی کشور دید در شب ندارند و نمی‌توانند از غروب تا طلوع آفتاب پرواز کنند، افزود: اورژانس هوایی نیاز به بالگرد با دید شب دارد.

او با بیان اینکه اعتبارات اورژانس متمرکز نیست، گفت: پراندگی اعتبارات اورژانس مدیریت منابع را در این مجموعه دشوار می‌کند.

صابری‌نیا با بیا اینکه با هزار میلیارد تومان اورژانس کشور را در حالت زمینی و 500 میلیارد تومان اورژانس هوایی ایجاد خواهیم کرد، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مجموعا اعتباری که برای اورژانس کشور لحاظ شده حدود 670 میلیون تومان است که با این مقدار تنها توانستیم جاده‌های کشور را پوشش دهیم.

او تاکید کرد: اگر مسئولان بتوانند اعتبار مناسب را در اختیار اورژانس کشور قرار دهند می‌توانیم خدمت را آن‌طور که شایسته مردم است ارائه دهیم.

20106

کد خبر: 544939

وب گردی

وب گردی