بهترین سن برای آموزش کارآفرینی 13-14سالگی است

عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مدیر طرح کاشف گفت: براساس معیار جهانی بهترین سن برای آموزش کارآفرینی 13 -14 سالگی است یعنی اینکه در این زمان نهادینه کردن کارآفرینی راحت تر اتفاق می افتد.

به گزارش ایسکانیوز رضا زعفریان در نشست خبری طرح کاشف که امروز شنبه 16 آبان در سازمان دانش آموزی برگزار شد گفت: چند سالی است تفکری ایجاد شده مبنی بر اینکه بتوانیم مکتب و فرهنگ ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم. در طرح کاشف بیش از 150 نفر از کارشناسان دانشکده و هزاران نفر از اهالی آموزش و پرورش کمک کردند تا طرح به اینجا رسید.

زعفریان گفت: کارنامه های تشریحی و تفسیری دانش آموزان آماده است و آنها با مراجعه به سایت kashef.ir می توانند نتایج را ببینند.

مدیر طرح کاشف با اشاره به اینکه ما برنامه های مجازی و غیرمجازی را برای آموزش در نظر گرفته ایم، افزود: براساس معیار جهانی بهترین سن برای آموزش کارآفرینی 13 -14 سالگی است یعنی اینکه در این زمان نهادینه کردن کارآفرینی راحت تر اتفاق می افتد.

او گفت:خلاقیت، پشتکار، استقلال طلبی، ریسک پذیری، منبع کنترل درونی، کنجکاوی و انگیزه پیشرفت معیارهای طرح کاشف بودند.

عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه خانواده ها بیشترین نقش را در کارآفرینی حتی بیشتر از معلمان دارند، گفت: حدود یک ماه دیگر کارنامه هایی را منتشر می کنیم تا پدر و مادرها بدانند فرزندانشان در چه وضعیتی هستند و در این کارنامه توصیه شده که فرزندانشان در کدام بخش می توانند موفق تر عمل کنند.

زعفریان افزود: قصد داریم دوره هایی را با همکاری آموزش و پرورش برگزار کنیم تا مربیان در این بخش کارآزموده تر باشند.

مدیر طرح کاشف گفت: هم اکنون موسسات مختلفی با ما تماس گرفته و خواسته اند تا این دانش آموزان منتخب در بخش های مختلف را مورد حمایت قرار دهند و ان شاء الله با همکاری آموزش و پرورش یک سیستم تعریف شده را برای حمایت و هدایت این دانش آموزان اجرا خواهیم کرد.

105105

کد خبر: 545686

وب گردی

وب گردی