ارتقای کیفیت هوای خروجی کولرها با استفاده از نانوفناوری

محققان پارک علم و فناوری استان قزوین پس از تولید پوشال‌هایی با قابلیت کاهش مصرف انرژی برق درصدد هستند تا با استفاده از نانوفناوری علاوه بر کاهش مصرف انرژی، کیفیت هوای خروجی کولرها را ارتقا دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا معتمد هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی را بهینه سازی مصرف انرژی در کولرهای آبی ذکر کرد و گفت: در این پروژه تحقیقاتی پوشال‌هایی برای کولرهای آبی تولید کردیم که موجب کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد.

او جنس این پوشال‌ها را از چوب عنوان کرد و گفت: عمل آوری این چوب برای استفاده در کولرها به عنوان پوشال با استفاده از روش خاصی بوده که موجب ارتقای گرید مصرف انرژی در کولرهای آبی شده است.

معتمد، افزایش بازدهی خنکی کولر را از دیگر قابلیت‌های این پوشال ذکر کرد و گفت: این پوشال به گونه‌ای تولید شده است که هوای خروجی کولر دارای راندمان بالا به لحاظ میزان خنکی است.

او از طرح توسعه این دستاورد خبر داد و گفت: از آنجایی که پوشال کولرهای آبی منبع رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است از این رو با استفاده از نانو فناوری در تلاش هستیم تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، کیفیت هوای خروجی از کولرها را بهبود بخشیم.

او با اشاره به افزایش آلاینده‌ها درکلانشهرها و شهرهای جنوبی کشور، گفت: از آنجایی که کولرهای آبی هوای اطراف خود را به داخل ساختمان هدایت می‌کنند، استفاده از این پوشال موجب بهبود کیفیت هوای خروجی کولرها خواهد شد.

معتمد با تاکید بر این که استفاده از این پوشال موجب کاهش 100 واتی مصرف انرژی خواهد شد، گفت: این پوشال‌ها در برخی از شرکت‌های سازنده کولرهای آبی به منطور ارتقا برچسب انرژی کاربردی شده است.

20102

کد خبر: 548740

وب گردی

وب گردی