زنگنه: نگاه ما به روسیه بلندمدت و راهبردی است

وزیر نفت، گفت: نگاه ما به روسیه نگاهی بلندمدت و راهبردی است و امیدوارم که روابط ایران و روسیه در زمینه انرژی بعد از تحریم ها گسترش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بیژن نامدار زنگنه در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در ساختمان مرکزی وزارت نفت، افزود: برگزاری اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز فرصت مناسبی برای دیدار دوجانبه و پیگیری مذاکرات و توافقات قبلی بود.

وی،گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با پیگیری و جدیت طرف روسی پس از لغو تحریم های یکجانبه غرب، دو طرف روابط درازمدت پایداری را در زمینه نفت و گاز در همه شاخه ها برقرار کنند.

زنگنه، با اشاره به توافقات دوجانبه قبلی،افزود: اکنون زمان آن است که توافقات و همکاری های بین شرکت های دو طرف را عملیاتی کنیم و شرکت های روسی که با ما در تماس هستند علاقه زیادی به گسترش این روابط دارند.

در این دیدار همچنین الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، گفت: جمهوری فدراتیو روسیه تمایل زیادی به گسترش روابط با ایران در همه بخش ها و از جمله نفت و گاز دارد و حضور رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران که در تهران برگزار می شود نشان دهنده اهمیت روابط با ایران است.

وی، همچنین بر لزوم پیگیری توافقات دوجانبه تاکید و تصریح کرد: روسیه همچنان علاقمند است ایران را به عنوان شریکی بلندمدت در کنار خود داشته باشد و افق های پیش روی دو کشور کاملاً روشن است.

401401

کد خبر: 548747

وب گردی

وب گردی