راکعی :توان تامین حضور 30 درصدی زنان در مجلس را داریم/ قول اصلاح طلبان برای  کمک به حضور زنان در انتخابات

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش با بیان اینکه گروه های بیست گانه و شخصیت های  ممتاز اصلاح طلب  پذیرفته اند که در لیست های ائتلافی اصلاح طلبان 30 درصد  جایگاه برای حضور بانوان در مجلس در نظر بگیرند گفت: اصلاح طلبان د راین زمینه قول کمک دادند ودر شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان آقای عارف  به جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان باورمند است .

فاطمه راکعی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون حضور زنان در انتخابات مجلس گفت : برای تصریح فعالیت سیاسی زنان شبکه های مجازی و رسانه ها می توانند با مصاحبه با اشخاصی که معتقد به حضور 30 درصدی زنان در انتخابات و مشارکت سیاسی آنان در جامعه هستند به این پروسه کمک کنند.

راکعی با بیان اینکه گسترش حضور زنان در مجلس را از ماهها پیش در قالب جمعیت زنان مسلمان نو اندیش شروع کردیم و دیگران نیز کارهایی انجام داده اند، افزود: آگاهی بخشی به جامعه از طریق مصاحبه و حضور در شهرستان ها و استانها از سوی خانم ها و آقایانی که دارند به این فرایند کمک می کنند و سخنرانی ها و میز گردها و مقالاتی که نوشته می شود از جمله اقداماتی است که می توان برای تضمین این حضور 30 درصدی انجام داد .

وی عنوان کرد : مسئله دوم که از لحاظ ساختاری نیز اهمیت بیشتری دارد لابی گری در سطح احزاب و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب بود که در واقع مجاب شوند و به این نتیجه برسند که فعالیت زنان جامعه باید افزایش یابد؛ نه به خاطر زنان بلکه به خاطر جامعه ایران و نسل های فردا که میل به توسعه همه جانبه و پایدار دارند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش تاکید کرد: جامعه ناگزیر است از نیرو، توان و تخصص زنان که بسیار پتانسیل بالایی را دارند استفاده کند، چراکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند .

وی با بیان اینکه گروه‌های بیست گانه و شخصیت های ممتاز اصلاح طلب پذیرفته اند که در لیست های ائتلافی اصلاح طلبان 30 درصد جایگاه برای حضور بانوان در مجلس در نظر بگیرند گفت: اصلاح طلبان در این زمینه قول کمک دادند و در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان آقای عارف به جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان باورمند است .

راکعی بیان کرد: در این زمینه سهم خواهی نمی کنیم چرا که سهم خواهی برای زمانی است که می خواهیم کاری را شروع کنیم؛ به طور مثال بگوییم برای حضور زنان به رای آوری آنها توجهی نشود ودر یک عرصه انتخاباتی 30 درصد از زنان راه پیدا کنند .اما متاسفانه آقایان به این باور نرسیده بودند که حضور زنان را بپذیرند که این اتفاق بیافتد .

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش گفت: زنان به دلیل اینکه در ساختار قدرت نقشی نداشتند، به تنهایی نمی توانستند این خواسته را تامین کنند. بسیاری از زنان شایسته را داریم که ممکن است در شهرستان های تک نماینده به لحاظ مالی وشناخت جامعه نسبت به آقایانی که مسولیت های کلیدی را عهده دار بودند نتوانند رقابت انتخاباتی داشته باشند بنابر این قرار شده به این بانوان که واجد شرایط هستند و تخصص لازم را برای کاندیداتوری دارند کمک کنیم که در انتخابات حضور پیدا کنند و شناخته شوند .

وی ادامه داد : در همایشی که با عنوان نشست هم اندیشی زنان و انتخابات در هفته گذشته با حضور سه طیف اصولگرایان، اصلاح طلبان و فعالان جنبش مدنی زنان برگزار شد همه بر تلاش هماهنگ برای حضور 30 درصدی زنان در انتخابات مجلس هم نگاه بودند .

نماینده مجلس ششم با اشاره به عملکرد نمایندگان زن در چند دوره اخیر گفت: برخی از نمایندگان زن با نگاه خاصی به مجلس نهم و دو دوره پیش از ان آمدند؛ نگاهشان ظاهرا مبتنی برنظر حضرت امام خمینی (ره) که استفاده از اجتهاد و فقه نوین بود، نیست، لذا اگر چنین بود برخی از بانوان نماینده در حالی که امام می فرمایند زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند و نه اینکه صرفا در جامعه حضور داشته باشند ،معتقد بودند.

وی افزود: باید از خانم نماینده ای که می گوید زنان نباید در مجامع ورزشی حضور یابند بلکه باید بنشینند در خانه به امور خانواده برسند سوال کرد پس خود شما به چه عنوان وظیفه اجتماعی بسیار پر مسوولیت را قبول کردید .

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش تاکید کرد: ما این را به حساب جامعه زنان نمی گذاریم بلکه به حساب نوع دیدگاه می گذاریم و امیدواریم با آمدن اکثریت اصلاح طلبان در مجلس این مسئله حل شود .

راکعی تصریح کرد: زنانی داریم که اگر همه اصلاح طلبان برای مصالح کشور تلاش کنند نه تنها 30درصد را تامین خواهیم کرد، بلکه این توانمندی را دارند که در سطح ریاست کمیسیون‌ها، کمیته ها و هیات رییسه مجلس نیز ایفای نقش کنند؛ پیش از این نیز در مجالس قبلی بانوانی بودند که در هیات رییسه درخشان عمل کردند .

لیست‌های انتخاباتی عجولانه و شتاب زده است

وی پیرامون انتشار برخی لیست های انتخاباتی گفت: این لیستها خیلی عجولانه و شتاب زده است ، هر لیستی باید از کانال رسمی خود اعلام شود و اگر آقای عارف در مقام رییس شورای عالی سیاست گذاری مواضعی را اعلام کردند باید اصلاح طلبان به عنوان موضع رسمی اصلاحات به آن اعتماد کنند.

برهم زدن همایش‌ها در پی عصبانیت برای انسجام اصلاح طلبان

راکعی با اشاره به برهم زدن همایش های مجوز دار بیان کرد: گروههایی هستند که برای خود مطلق گرایی فرا قانونی قائل اند و دیدگاههای امام و مقام معظم رهبری را نقض می کنند .

وی با بیان اینکه این گروه اقدامات خود را در جهت منویات رهبری قلمداد می کنند اما رعایتی به توصیه هایی برای پرهیز از بداخلاقی های سیاسی ندارند گفت : این گروه پیش از این در سخنرانی شرکت می کردند و با طرح سوال بدون اینکه منتظر پاسخ شوند جلسه را متشج می کردند اما اکنون پس از انسجام گروههای اصلاح طلب بیش از پیش نگران شده و نمی توانند عصبانیت خورد را پنهان کنند و چهره خشونت طلب خود را نمایان می کنند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش گفت: برخورد غیر قانونی و غیر اصولی که در سخنرانی خانم منصوری صورت گرفت باید سریعا برچیده شود و نهادهای مسئول باید برخود جدی قانونی نسبت به این خشونت ها داشته باشند، تا هر فرد و گروهی که بخواهد نسبت به گروه دیگر چنین رفتاری داشته باشد در برابر قانون پاسخگو باشد .

راکعی با بیان اینکه با شیوه ای که رقیب آزادی بیان را بر نتابد و خود را تنها پرچم دار اسلام و ایرانیت بداند مخالفیم گفت :روشهایی که رادیکالهای مخالف اصلاحات در پیش می گیرند غیر اسلامی و غیر دینی است .

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش بیان کرد: اگر از این خودسری ها جلوگیری نشود آن فضای پرشور انتخاباتی که کشور به آن نیازمند است دچار خدشه می شود.

203/201

کد خبر: 561529

وب گردی

وب گردی