تحصیل و اشتغال  معلولان اصلی‌ترین وظیفه تشکل‌های مردم‌نهاد است

عضو هیئت مدیره کانون معلولان توانا گفت: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای پیگیری کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت به وجود آورده است.

زهره حاجیان: عضو هیئت مدیره کانون معلولان توانا با بیان اینکه باید کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

نشست مشترک سازمان ملل با کانون معلولین توانادر محل سازمان ملل ایران با هدف “‌بررسی کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در ایران‌” با حضور جمعی از مسئولان سازمان ملل در ایران و همچنین مسئولان کشوری در محل سالن جلسات سازمان ملل متحد برگزار شد.

دکتر محمد مهدی مقدم معاون مرکز مطالعات سازمان ملل در ایران، سید محمدرضا حجت‌پور مدیرکل امور کارآفرینی، دکتر پروین‌رو مدیرکل امور رفاهی وزارت رفاه دکتر الله‌ وردی معاون توانمند‌سازی بهزیستی کشور، دکترعلی صابری عضو شورای شهر تهران از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

سید محمد موسوی موسس کانون معلولین توانا، محمدرضا هادی‌پور مدیرعامل سازمان معلولین توانا و جمعی از مدیران و اعضای کانون معلولان توانا نیز در این مراسم حضور داشتند.

سید اکبرحسینی عضو هیئت مدیره کانون معلولین توانا در این نشست با اشاره به این نکته که موضوع کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت باید با توجه بیشتری مورد بررسی قرار گیرد گفت: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی را به وجود آورده تا کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت با دقت بیشتری پیگیری شود.

حسینی افزود: از دیگر محورهای این نشست می‌توان به بررسی و ارزیابی عملکرد این کنوانسیون در ایران از سال ۸۸ تاکنون و بررسی نقاط ضعف و قوت آن اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین در این نشست جمعی از مدیران تشکل‌های مردم نهاد معلولان مشکلات و چالش‌های روز جامعه را مورد بحث و تحلیل قرار داده و بر اساس اولویت‌بندی برای رفع موانع اجرای کنوانسیون برنامه‌ریزی خواهند کرد.

همچنین برنامه‌ریزی برای ادامه تحصیل افراد دارای معلولیت و ایجاد اشتغال برای آن‌ها از جمله اولویت‌هایی بوده که جزو اصلی‌ترین وظیفه تشکل‌های مردم‌نهاد ویژه معلولان عنوان شد.

گفتنی است در این مراسم زینب نوروزی که از اعضای موفق و دارای معلولیتِ کانون تواناست مقاله ای را در خصوص کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و دغدغه های معلولان قرائت کرد.

105105

کد خبر: 562887

وب گردی

وب گردی