واکنش رئیس کمیسیون قضایی مجلس به تصویب کلیات طرح سنجش و پذیرش/ امیدواریم  روند رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی کند نشود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تصویب کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو، روند رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور با کندی مواجه نشود و آموزش عالی کشور بتواند پاسخگوی تقاضای بیش از یک میلیون داوطلب کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی برای ادامه تحصیلات در داخل کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا؛ دکتر الهیار ملکشاهی توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی را متناسب با توان و ظرفیت این دانشگاه از نظر هیات علمی و سایر زیر ساخت های آموزشی و پژوهشی برشمرد و گفت: این اقدام مهم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی نظام است.

او گفت: این اقدام باعث خوشحالی عموم مردم و مشتاقان به ادامه تحصیلات شده است و به شرط اجرای صحیح کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می دهد چراکه توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق و متعاقباً به تولید علم و فن آوری می انجامد که به جد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست و معظم له در ابلاغ سیاستهای علم و فناوری روی این مهم تاکید داشته اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر ما دنبال توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم چاره ای جز توسعه آموزش عالی در سطح تحصیلات تکمیلی نداریم چرا که با توسعه تحصیلات تکمیلی زیرساخت های علمی و پژوهشی لازم برای توسعه همه جانبه کشور مهیا می شود.

او همچنین قانونمداری و اصرار بر اجرای قانون را از شاخصه های مهم مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی بر شمرد و گفت: یکی از دغدغه های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی جذب اعضاء هیات علمی و استانداردسازی رشته های مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است.

نماینده مردم شهرستان های کوهدشت و رومشگان با تاکید بر قانونی بودن فرآیند تصویب رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرآیند تصویب رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً قانونی و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که با این اقدام، روند رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور با کندی مواجه نشود و آموزش عالی کشور بتواند پاسخگوی تقاضای بیش از یک میلیون داوطلب کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی برای ادامه تحصیلات در داخل کشور باشد و از طرفی اعتماد لازم را از دانشگاهها سلب نکند.

۲۰۲۰

کد خبر: 564704

وب گردی

وب گردی