واهه آرمن و پیمان هوشمندزاده در فروش پیشی گرفتند

در هفته گذشته رمان جدید پیمان هوشمندزاده و مجموعه شعر جدید واهه آرمن در صدر پرفروش های نشر چشمه بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز استقبال از کتاب پیمان هوشمندزاده آن را در مدت کمی به چاپ دوم رساند. همچنین جایزه ادبی جلال آل احمد تاثیر خود را گذاشت و کتاب «پاییز فصل آخر سال است» نوشته نسیم مرعشی که برنده بخش رمان این جایزه بود در فهرست پرفروش ها قرار گرفت.

«لذتی که حرفش بود» نوشته پیمان هوشمندزاده کتابی است که پس از حدود یک ماه انتشار در صدر پرفروش های کتابفروشی نشر چشمه قرار دارد. این کتاب کولاژی از مشاهدات هر انسان از پیرامونش و خاطراتش است. این تکه ها در کلیت عریان کننده یکی از بارزترین کمبودهای هنر معاصر یعنی قدرت دیدن، شناختن و شکافتن ساده ترین اتفاقات جاری زندگی و حرف زدن درباره آنهاست. این کتاب به قولل نویسنده اش «توضیح واضحات» است. کتاب «لذتی که حرفش بود» نوشته پیمان هوشمندزاده شش تک نگاری درباره دیدن و زیستن است که نشر چشمه آن را منتشر کرده و در مدت کمی به چاپ دوم رسیده است.

« اسب‌ها در خواب شاعران را سواری می‌دهند» دومین کتاب پرفروش این انتشارات و فروشگاه است. این مجموعه روایت جنگی بی پایان است که گهگاهی در گوشه‌ای از جهان درمی‌گیرد و عده‌ای در شعله‌های آتشینش می‌سوزند و عده‌ای با آتش و خاکستر به جا مانده از آن دست‌هایشان را گرم می‌کنند. درونمایه اصلی شعرهای این مجموعه احساسات و اندیشه‌های اجتماعی، فلسفی، سیاسی و عاشقانه سربازی است که گاهی به دل‌خستگی و گاهی به شوریدگی او می‌انجامد. اسب‌ها در خواب شاعران را سواری می‌دهند شامل 100 شعر کوتاه است که بین سال‌های 1390 تا 1393 سروده‌ است. این شعرها در دو بخش با نام‌های «شاعری در سنگر» و «سربازی در کتابخانه» گردآوری شده است. کتاب «اسب‌ها در خواب شاعران را سواری می دهند» مجموعه‌ای 120 صفحه‌ای است که انتشارات چشمه آن را منتشر کرده است.

کتاب پرفروش بعدی «از روزگار رفته: چهره به چهره با ابراهیم گلستان» است که شامل گفت‌وگوی حسن فیاد با ابراهیم گلستان و با تدوین و تنظیم سعید پورعظیمی از سوی نشر ثالث می شود. در بخش‌هایی از این کتاب نظر ابراهیم گلستان درباره فیلم‌های اصغر فرهادی مطرح شده است.

«پاییز فصل آخر سال است» نوشته نسیم مرعشی کتاب پرفروش بعدی است. این رمان ۲ بخش اصلی با نام های «تابستان» و «پاییز» دارد که هرکدام با ۳ فصل که تکه اول و دوم و سوم نامیده شده اند، تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این فصول هم توسط یکی از این ۳ دختر روایت می شود. این رمان برش‌هایی از زندگی ۳ دختر در آستانه‌ ۳۰ سالگی است. زندگی این سه دختر از در دوران دانشگاه با هم گره خورده و حالا راهشان کاملا از هم جداست اما روی زندگی هم تاثیر می‌گذارند.« پاییز فصل آخر سال است » یکی از برگزیدگان بخش رمان جایزه ادبی جلال آل احمد بود. این کتاب با ۱۸۹ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است. این کتاب به چاپ سوم رسیده است.

«مردم در سیاست ایران» نیز مانند چندین هفته گذشته همچنان جزو پرفروش های کتاب است. این کتاب نوشته یرواند آبراهامیان، تاریخ‌نگار ارمنی - ایرانی مقیم انگلستان است. مردم در سیاست ایران شامل پنج پژوهش موردی از آبراهامیان با عناوین «نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب مشروطه‌ی ایران»، «نقش جمعیت‌های مردمی در سیاست ایران؛ ۱۳۳۲ـ۱۲۸۵»، «نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب ایران»، «کمونیسم و مسئله‌ی اشتراک در ایران: حزب توده و فرقه‌ی دموکرات» و «شکل‌گیری پرولتاریا در ایران مدرن، ۱۳۳۲ـ۱۳۲۰» است که توسط بهرنگ رجبی ترجمه و از سوی انتشارات چشمه راهی بازار کتاب شده است.

«برادرزاده رامو» نوشته دُنی دیدرو با ترجمه مینو مشیری کتاب پرفروش بعدی است. دیدرو که یکی از مهم‌ترین نویسندگان و اندیشمندان عصر روشنگری در فرانسه است، این رساله روایی کوتاه را در نیمه دوم قرن هجدهم نوشته و در آن گفتگویی خیالی میان خود و یک شخصیت خاص که در آن زمان به او «لاابالی» گفته می‌شد، ترتیب می‌دهد و در آن درباره انواع مصادیق مانند اخلاق، عشق، آموزش، مذهب و سرنوشت و ... بحث می‌کند. این رساله از بنیادین‌ترین آثاری‌ است که در آنها می‌توان رئوس فکری لیبرال و فردگرا را مشاهده کرد و همین امر است که این کتاب دیدرو را به یکی از مهم‌ترین آثار داستانی- فلسفی قرن هجدهم تبدیل کرده است. این ترجمه مجوز گرفته و در مراحل نهایی انتشار قرار دارد.

«پرندگان می روند در پرو بمیرند» نوشته رومن گاری با ترجمه سمیه نوروزی نیز در فهرست پرفروش های این کتابفروشی است.«پرندگان می روند در پرو بمیرند» را نشر چشمه در 210صفحه با قیمت 12هزارتومان منتشر کرده است.

502502

کد خبر: 564897

وب گردی

وب گردی