آیدین سیارسریع در بی قانون نوشت:


یک)
گاهی اوقات آدم در روزنامه ها یا سایت های خبری تیترهایی می بیند که از آن هر مفهومی ممکن است برداشت کند غیر از آن چیزی که در متن خبر وجود دارد. مثلا من وقتی دیروز با این تیتر مواجه شدم که «یازده میلیون جوان غیرفعال شدند» اول فکر کردم لایسنس این عده از جوانان منقضی شده و اینها هم اتوماتیک دی اکتیو شده اند. بعد فکر کردم شاید خودشان خسته شدند و دی اکتیو کردند. بعد فکرهای دیگری به سراغم آمد. یعنی چی که غیرفعال شدند؟ بلا به دور. ندای درونم طبق معمول وارد قضیه شد و گفت: آخه مگه بیماری این همه فکر می کنی؟ خود گزارش رو بخون می فهمی دیگه. گزارش را خواندم و فهمیدم منظور این بوده که یازده میلیون نفر از افراد 20 تا 34 ساله کار ندارند. نه در گروه شاغلان قرار می گیرند و نه در گروه بیکار یا جوینده ی کار. حالا سوال اینجاست که اینها کی هستند و کجا پیدا می شوند؟ شما یک سر به اینستاگرام بازیگرها و سلبریتی ها بزنید، یک عده دارند با فحش به هم و به صاحب صفحه تیراندازی می کنند. فیس بوک را باز کنید، می بینید یکی ایستاده سمت راست و آن یکی ایستاده سمت چپ و در باب علوم انسانی جدل می کنند ولی معلوم نیست اقوام و بستگان مونثشان در بحث پدیدارشناسی روح هگل دقیقا چه نقشی ایفا می کنند. یک سری هم در گروه های تلگرامی دارند مشکلات مملکت و جهان را حل می کنند و آن طرف تر عده ای کوروش را بیدار می کنند و مزاحم اوقاتش می شوند. خب آیا واقعا اینها را جمع بزنید یازده میلیون نفر نمی شوند؟

دو)
روزنامه القدس العربی نوشته در زمان احمدی نژاد شادی و طنز از جامعه ایران محو شد.
البته روزنامه های عربی به قیافه ی ما نگاه می کردند. قیافه ما هم یه جوری بود که نمی دانستیم بخندیم یا بشینیم. برای همین این شائبه پیش می آمد که شادی و طنز از جامعه ما رخت بسته است.

سه)
دیروز خبر آمد که فردا مدارس تهران تعطیل هستند. همین خبر کافی بود تا ملت کوشا و غیور همین را دست بگیرند و با ذکر «راست میگن؟ تعطیله؟ تعطیله؟» تعدادی از ادارات، دانشگاه ها، شرکت ها، سازمان ها و یکی دو تا از وزارتخانه ها را تعطیل کنند. در روزهای عادی همه استاد هستند، هوا که آلوده می شود همه دانش آموز می شوند.

چهار)
روزنامه آسمان هم رفع توقیف شد. نمی دانیم چرا همیشه روزنامه ها وقتی رفع توقیف می شوند که همه مطمئن اند هیچکس حاضر نیست دوباره آنها را منتشر کند. اتفاقی است آقا. شایعه درست نکنید.

پنج)
جیک جیلنهال بازیگر امریکایی در جشنواره بین المللی فیلم دوبی گفت: عاشق فیلم جدایی اصغر فرهادی هستم.
اگر در روزهای آینده جمله های زیر را از جیک جیلنهال در گروه های تلگرامی خواندید تعجب نکنید:
- جملات قصار پروفسور سمیعی مسیر زندگی ام را تغییر داد.
- وقتی استاد محمدرضا شجریان در راست پنجگاه می خواند نمی توانم خودم را کنترل کنم.
- اگر هالیوود بازیگران ایرانی را در اختیار داشت می توانست دنیا را فتح کند.
- آرزویم دیزی خوردن در تهران است.
- هر وقت جواد خیابانی بازی ای را گزارش می کند اشک در چشمانم جمع می شود.
به همین ترتیب هموطنان عزیزمان در کمتر از چند ساعت ثابت کردند از آنجایی که جک جیلنهال یک بار در فیلم prince of Persia هم بازی کرده یقینا خون پاک آریایی در رگ هایش جاری است و رگ و ریشه ایرانی دارد. از همین تریبون ضمن عرض خسته نباشید به آقای جیلنهال به ایشان هشدار می دهیم برادر من الان دیگر وضعیت تو با بقیه بازیگران و هنرمندان متفاوت است. مواظب اینستاگرامت باش! یک گام خطا می تواند صفحه ات را با هجوم هموطنان جدیدت مواجه کند و در آخر مجبور شوی صفحاتت را ببندی. عواقبش هم پای خودت.

کد خبر: 565647

وب گردی

وب گردی