مردودی ۴۷ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی گذشته

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش بیشترین آمار مردودی رابرای کلاس‌ اولی‌ها وکمترین آن رابرای پایه ششم ابتدایی دانست وگفت: برای اولین بار به صورت ویژه برای بهبود فرآیندها کارگروه آموزشی تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، صادق صادقپور درباره بهبود وضعیت آموزشی پایه اول ابتدایی گفت: برای اولین بار به صورت ویژه و برای بهبود فرآیندها در پایه اول و کاهش تکرار پایه، کارگروه آموزشی تشکیل شده است.

او گفت: وظیفه این کارگروه آموزشی، برگزاری آموزش‌های ویژه برای معلمان پایه اول ابتدایی است.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکیل این کارگروه آموزشی به دلیل کاهش نرخ تکرار پایه کلاس‌ اولی‌ها در سال جاری است و از استان‌ها خواسته‌ایم تا راهکارهایی ارائه دهند که بتوانیم آمار مردودی کلاس اول را کاهش دهیم.

صادقپور گفت: ۴۷ هزار نفر آمار مرگ و میر کلاس اولی که اکنون اعلام می‌شود برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ است و آمار مردودی سال گذشته اواخر آبان ماه گرفته شده و استان‌هایی که بیشترین آمار تکرار پایه را دارند، در این کارگروه حضور خواهند داشت تا تدابیری را اتخاذ کنیم که بتوانیم آمار مردودی را به حداقل برسانیم.

او گفت: گروه‌های آموزشی کشور ۲۴ هزار ساعت در دوره ابتدایی آموزش را دارند و ما با توجه به تعداد دانش‌آموزان و شرایط استان‌ها، این ساعت‌ها را تقسیم کرده و دستورالعمل کارگروه آموزشی را ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین مردودی در مقطع ابتدایی برای پایه اول ابتدایی و کمترین مربوط به پایه ششم ابتدایی در کشور است.

20104

کد خبر: 566531

وب گردی

وب گردی