ناتو از 1949 به دنبال نابودی روسیه بوده است

یک پروفسور تاریخ دانشگاه ماساچوست آمریکا ناتو را ائتلافی می‌داند که از 1949 به دنبال نابودی روسیه بوده است و همچنان به محاصره فدراسیون روسیه پس از فروپاشی شوروی و انحلال معاهده ورشو ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گری لئوپ، پروفسور تاریخ در دانشگاه تافتس ایالت ماساچوست آمریکا ائتلاف ناتو را زیر سوال برده و معتقد است، این ائتلاف که برای مقابله با تهدید شوروی ایجاد شده اکنون تهدیدی واقعی علیه جهان است.

او در مقاله‌ای نوشت: ناتو در آوریل 1949 در ابتدا شامل آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، دانمارک، ایسلند، نروژ و پرتغال بود که ائتلافی نظامی علیه شوروی و پس از آن جمهوری سوسیالیست فدرال روسیه محسوب می‌شود.

او بر این مساله تاکید کرد که این شوروی بود که با ضربه جدی و کشنده آلمان نازی تنها چهار سال پیش از ایجاد این ائتلاف غربی و ضد شوروی مقابله کرده بود.

لئوپ می‌گوید: اتحاد جماهیر شوروی در مقایسه با غربی‌ها سهم بسیار بیشتری در شکست نازیسم داشت؛ در جنگ جهانی دوم که جان هشت میلیون تن از سربازان شوروی و 12 میلیون غیرنظامی این اتحاد گرفته شد، میزان تلفات آمریکایی‌ها تنها 186 هزار تن بود.

او گفت: با این حال واشنگتن برای تشکیل یک ائتلاف به تکاپو افتاد و هدفش مقابله با شوروی بود. آمریکا و بریتانیا نسبت به پیشروی‌های ژئوپولتیک شوروی ابراز نگرانی می‌کردند و از جنگ جهانی دوم خسته شده بودند.

301302

کد خبر: 567744

وب گردی

وب گردی