ودیعه 500 میلیون تومانی صندوق رفاه به دانشگاه هنر

معاون دانشجویی دانشگاه هنر از همکاری با دانشگاه تهران در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به دانشجویان خبر داد و گفت:طبق هماهنگی‌های صورت گرفته دانشجویان دانشگاه هنر می‌توانند از امکانات دانشگاه تهران با همان ویژگی‌هایی که برای دانشجویان لحاظ می‌شود و با هزینه‌ای که دانشگاه کمک می‌کند از امکانات بهداشتی و درمانی دانشگاه تهران بهره ببرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر میترا حبیبی، با اشاره به گستره فعالیت دانشگاه هنر اظهار کرد: دانشگاه هنر به عنوان تنها دانشگاه جامع کشور در زمینه رشته‌های هنری مقصد بسیاری از متقاضیان و داوطلبان این رشته‌ها است.

او با بیان اینکه دانشگاه هنر با محدودیت‌هایی مواجه است، گفت: یکی از مشکلات دانشگاه هنر استقرار این دانشگاه در باغ ملی بوده که یک مجموعه تاریخی بوده و نیازمند مرمت است.عدم وجود فضای کافی برای استقرار فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، پراکندگی دانشکده‌های این دانشگاه و... از دیگر محدویت‌های دانشگاه هنر است.

حدود 900 دانشجوی دانشگاه هنر ساکن خوابگاه هستند

معاون دانشجویی دانشگاه هنر در ادامه با بیان اینکه از حدود چهار هزار دانشجوی دانشگاه تهران حدود 900 نفر دانشجو ساکن خوابگاه هستند، گفت: دانشگاه هنر دارای پنج خوابگاه است که دو ساختمان از این پنج ساختمان در کرج قرار دارد و برای کاربری خوابگاه طراحی شده است اما سه ساختمان دیگری که در تهران قرار دارد مسکونی و اداری بوده و مناسب خوابگاه دانشجویان نیست.

حبیبی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر برون‌سپاری ساخت و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: سال‌هاست دولت در مورد توسعه و خرید خوابگاه‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند بنابراین ما هم مانند دانشگاه‌های دیگر مجبور هستیم که همین سطوح خوابگاه‌ها را حفظ و مرمت کنیم.

او از اختصاص 400 میلیون تومان برای نوسازی و مرمت خوابگاه‌های دانشگاه هنر خبر داد و گفت: در تابستان سال جاری 400 میلیون تومان هزینه برای مرمت خوابگاه‌ها صرف شد و مشکلات زیرساختی و اساسی خوابگاه‌ها برطرف شد.

معاون دانشجویی دانشگاه هنر با اشاره به ماهیت رشته‌های هنری، گفت: با توجه به ماهیت رشته‌های هنری خوابگاه‌های دانشجویان این رشته‌ها نیازهای ویژه‌ای دارند. برای مثال دانشجویان موسیقی،نقاشی،تئاتر و... نیازمند فضایی برای تمرین هستند، بنابراین آموزش هنر علاوه بر دانشجو و خانواده برای دانشگاه‌ هم پرهزینه است.

اختصاص ودیعه 500 میلیون تومانی صندوق رفاه به دانشگاه هنر

حبیبی از تعامل دانشگاه هنر با صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و افزود: پس از اینکه مسئولین صندوق رفاه شرایط دانشگاه هنر را مشاهده کردند هم در زمینه اعتبارات برای تعمیر خوابگاه از اجاره خوابگاه به دانشگاه پرداخت کرده و عودت دادند و هم بودجه‌ 500 میلیون تومانی را در اختیار دانشگاه هنر قرار دادند که این دانشگاه به عنوان ودیعه اجاره خوابگاه غیردولتی از آن استفاده کنند.

او از مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: شوراهای دانشجویی خوابگاه‌ها از سال گذشته تشکیل شد که طبق آن دانشجویان در اداره خوابگاه‌ها مشارکت بیشتری دارند. دانشجویان نیز در این راستا همکاری خوبی با دانشگاه دارند. همچنین دانشگاه برای آنکه دانشجو خوابگاه را بیشتر متعلق به خود بداند و مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشد از سیاست‌های تشویقی استفاده کرده است و با بازدیدهای سرزده یا از قبل تعیین شده،تمیزترین اتاق را انتخاب کرده و به ساکنان آن جایزه اعطا کرده‌ایم.

ارائه غذای با کیفیت به دانشجویان دانشگاه هنر

معاون دانشجویی دانشگاه هنر در ادامه با اشاره به تغذیه دانشجویان، گفت: غذای دانشجویان دانشگاه هنر دو منو دارد. دانشگاه هنر سعی می‌کند با قیمت مصوب صندوق رفاه بهترین غذا را به دانشجویان خود ارائه کند. غذای اکثر دانشگاه‌های کشور برنج هندی یا اروگوئه و گوشت منجمد برزیلی است اما دانشگاه هنر علیرغم بودجه کم بهترین غذای ممکن را که برنج هاشمی درجه یک و گوشت گوساله یک ساله گرم است به دانشجویان خود ارائه می‌کند.

انتخاب مرکز مشاوره دانشگاه هنر به عنوان سه مرکز برتر

حبیبی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه هنر، گفت: مرکز مشاوره دانشگاه هنر سال گذشته جزو سه مرکز برتر مشاوره دانشجویان سراسر کشور انتخاب شد و سعی می‌کند به نحو احسن در پایش سلامت جسمی، روحی و روانی دانشجویان فعالیت کند.

او از کمبود نیرو در دانشگاه هنر در ارائه خدمات بهداشتی خبر داد و گفت: دانشگاه هنر در مقایسه با دانشگاه تهران که دارای دانشکده پزشکی بوده و می‌تواند از نیروهای این دانشکده استفاده کند از کمبود نیرو برخوردار است به همین دلیل طبق هماهنگی‌های صورت گرفته دانشجویان دانشگاه هنر می‌توانند از امکانات دانشگاه تهران با همان ویژگی‌هایی که برای دانشجویان لحاظ می‌شود و با هزینه‌ای که دانشگاه کمک می‌کند از امکانات بهداشتی و درمانی بهره ببرند.

20104

کد خبر: 570332

وب گردی

وب گردی