پیشرفت‌های فناوری اطلاعات در نظام بانکی با وجود تحریم ها

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: موضوع اصلی این همایش حول فرصت‌های پساتحریم و همچنین فرصت‌های جدید بین‌المللی شکل گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، علی دیواندری دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه شرایط جدید بین‌المللی و کاهش محدوددیت‌ها و آغاز مجدد فعالیت‌های بانکی کشور مقارن گشته است، افزود: موضوع اصلی این همایش حول فرصت‌های پساتحریم و همچنین فرصت‌های جدید بین‌المللی شکل گرفته است.

وی، تصریح کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که در سال‌های گذشته بر نظام بانکی کشور وضع شده، کارکردهای نظام بانکی را در زمینه تولید، اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینان کشور محدود کرده است.

وی، گفت: امیدواریم با شرایط جدید نظام بانکی با شایستگی بتواند نقش خود را در این زمینه مانند سال‌‌های پیشین ایفا کند. حتی در شرایط تحریم، پیشرفت‌های IT در نظام بانکی یکی از دستاوردهای ما بوده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی،افزود: همگان مستحضرند که تحریم‌ها منحصر به مبادلات پولی و مالی نبوده ‌و حوزه زیرساخت‌های ارتباطی (سخت‌افزار و نرم‌افزار) را نیز شامل شده‌ است. بنابراین شایسته است قدردان زنان و مردان بزرگ و کارآفرینانی باشیم که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و غیرمنصفانه در این حوزه نقش‌آفرینی کردند.

وی، این همایش را فرصت مغتنمی دانست که اندیشمندان حوزه بانکی، مدیران نظام بانکی، سیاستمداران حوزه اقتصادی و ارتباطات بتوانند هم‌اندیشی و تبادل نظر کنند. همچنین کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات بتوانند دستاوردهای خود را ارائه دهند.

401401

کد خبر: 571635

وب گردی

وب گردی