جلسه هم اندیشی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

اولین جلسه هم اندیشی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران گروه معارف استانها به منظور ساماندهی درس وصیت نامه امام خمینی (ره) در واحدهای دانشگاهی با حضور دکتر مددی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین مبشری مدیر کل معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مددی در این جلسه با بیان اینکه وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) چکیده ای از مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) در حوزه های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و مدل حکومتی ایشان است، گفت: تدریس وصیت نامه امام در واحدهای دانشگاهی در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار است و باید به آن توجه جدی شود.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد که بیش از دو دهه وصیت نامه امام خمینی (ره) را در واحدهای دانشگاهی به عنوان یک درس برای نسل انقلاب تدریس کند.

مددی با بیان اینکه در گذشته در واحدهای دانشگاهی متولی درس وصیت نامه امام خمینی (ره) مشخص نبود و ممکن بود در شیوه تدریس و نحوه انتقال نگاه و آرمان هال امام غفلت هایی صورت گیرد که حق مطلب ادا نشود ، گفت: از این رو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1390 مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس و یکی از ماموریت های این مرکز را ساماندهی درس وصیت نامه امام تعیین کرد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ،گفت: تعمیق بخشیدن به شناخت اندیشه ها و استخراج اصول فکری حضرت امام خمینی (ره) بر اساس منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و ارائه به جامعه علمی جهان، تبیین سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) به عنوان یک مکتب تمام عیار فکری اسلام ناب محمدی برای سعادت انسان، توسعه و تعمیق فعالیت های علمی و پژوهشی فرهنگی و هنری از طریق راه اندازی پژوهشکده بنیانگذار انقلاب اسلامی، توسعه مهارت های علمی و آموزشی مدرسین و اساتید درس وصیت نامه، حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان در حوزه اندیشه های امام خمینی (ره) و ... از جمله اهداف، رسالت و سیاست های این مرکز است.

برگزاری همایش اصول مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری در آینده نزدیک

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد در سال 1395 همایش در خصوص اصول مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری برگزار کند.

مددی با تاکید بر اینکه مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد سیاست گذاری دارد، گفت: این مرکز به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری نداشته و بنا دارد واحدهای دانشگاهی را برای حضور در عرصه های انقلابی تشویق کند.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین فعالیت ها و اقدامات مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه رشته های مربوط به اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تولید و تامین منابع درسی برای رشته های مربوط با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، تاسیس پژوهشکده تخصصی به منظور تبیین و ترویج علوم انسانی اسلامی، مبتنی بر سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ساماندهی درس وصیت نامه در واحدهای دانشگاهی از طریق تالیف کتاب درسی و اجرای دوره های آموزش و توانمند سازی مدرسان وصیت نامه در سراسر کشور، شناسایی و تجلیل از پژهشگران برتر حوزه اندیشه های امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از ظرفیت بستر فضای مجازی در ترویج اندیشه های امام خمینی ( ره) در سطح بین المللی از طریق تاسیس دانشکده بین المللی مجازی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و ... از جمله اقدامات این مرکز بوده است.

مددی در پایان با اشاره برنامه های آتی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ریزی برای برگزاری همایش اصول مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری، راه اندازی پژوهشکده بنیان گذار انقلاب اسلامی، برنامه ریزی و مشارکت در برگزاری همایش های داخلی و بین المللی مرتبط با اهداف پژوهشکده در واحدهای دانشگاهی، راه اندازی سامانه و سایت تخصصی در موضوع اندیشه های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و هدایت موضوعات پژوهشی اساتید و دانشجویان، برگزاری دومین گردهمایی مدرسان درس وصیت نامه، مشارکت در برگزاری دومین مراسم تجلیل از پژوهشگران حوزه اندیشه های امام خمینی (ره) و ... از برنامه های آینده این مرکز است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین مرادی مدیر کل علمی پژوهشی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی توسط این مرکز ارائه داد.

همچنین حجت الالسلام و المسلملین مبشری مدیر کل معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تشکر از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در هموار کردن مسیر تدریس وصیت نامه امام خمینی (ره) در واحدهای دانشگاهی برای مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

در پایان نیز اعضای جلسه نظرات خود را در ارتباط با تدریس درس وصیت نامه امام خمینی (ره) در واحدهای دانشگاهی ارائه دادند.

20101

کد خبر: 573390

وب گردی

وب گردی