شایعاتی در مورد دوربین‌ آیفون‌های بعدی

در تصویر پتنتی که از طراحی دوربین گوشی‌های بعدی اپل (Apple) منتشر شده، می‌بینیم که طراحی ساختار دوربین تغییر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، کاربران اپل از طراحی دوربین سری اخیر آیفون‌ها راضی نبوده‌اند. لنز این دوربین‌ها کمی بیرون‌زدگی دارد و وقتی گوشی را روی میز قرار می‌دهید، دقیقا صاف و تمیز روی سطح قرار نمی‌گیرد. جزییاتی مثل این باعث نارضایتی کاربران اپل و مخصوصا کسانی شده که طراحی یکدست و مینیمال این شرکت را می‌پسندند.

حالا اپل اینسایدر (AppleInsider) که اخبار موثق درباره‌ی محصولات و اتفاقات این شرکت را اعلام می‌کند، یک تصویر پتنت را منتشر کرده که نشان می‌دهد طراحی دوربین پشت گوشی در آیفون‌های بعدی تغییر خواهد کرد.

در آیفون‌های بعدی، دوربین کوچک‌تر می‌شود و کیفیت عکاسی افزایش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب که یک حسگر منحنی و کروی شکل و سه لنز متفاوت روی این دوربین‌ها تعبیه خواهد شد.

در گزارشی که اپل اینسایدر درباره‌ی این تصویر پتنت منتشر کرده، توضیحات واضحی به این شرح نوشته شده: “سیستم لنز این دوربین، به منظور اصلاح خطاهایی که معمولا در دوربین‌های خیلی کوچک به وجود می‌آید، تغییر کرده است. سیستم جدید شامل سه لنز است که دوتای آن‌ها محدب یا خیلی محدب هستند؛ لنز سوم به شکلی طراحی شده که یک سمت آن محدب و سمت دیگرش مقعر است و این لنز سوم، بین دو لنز اول و حسگر کروی شکل قرار می‌گیرد.”

اپل اینسایدر همچنین خاطر نشان می‌کند که یکی از معایب طراحی جدید این است که باعث ایجاد خطای بشکه‌ای (barrelling) در تصویر می‌شود. این خطا معمولا در لنزهای زاویه‌ی خیلی باز (Ultra wide-angle) اتفاق می‌افتد و البته با نرم‌افزارهای ویرایش عکس، قابل اصلاح است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل این طرح را به مرحله‌ی اجرا درخواهد آورد یا خیر، اما بعید نیست که دوربین آیفون‌های بعدی طراحی متفاوتی داشته باشند.

20104

کد خبر: 585819

وب گردی

وب گردی