اظهارات لاریجانی درباره آزادی رسانه ها برای بیان حقایق

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها باید در کشور با قدرت کار کرده و با آزادی بیان مسائل خود را بیان کنند زیرا آزادی حکم جلوبرنده نظام دارد و رسانه ها باید آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی عصر روز دوشنبه در آیین رونمایی از مجموعه کتابهای حقوق و زندگی نوشته محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: امیدوارم با انتشار این کتابها حقوقدانان علاقه مندی بیشتری در زمینه حقوق شهروندی نشان دهند.
وی با بیان اینکه 37 سال پیش حادثه بزرگی در ایران رخ داد که باعث انقلاب شد و ملت به حقوق اصلی خود دست یافتند تصریح کرد: در آن زمان حقوق ملت زیر پای حکمرانان از بین می رفت و هیچ کس متوجه نمی شد ، البته ظاهر وجود داشت و دو مجلس در زمان شاه بود ، اما مجالس زمان شاه کارکرد درستی نداشتند و از حقوق ملت دفاع نمی کردند.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجالس پیش از انقلاب بیشتر اعضای ساواک بودند و وظیفه داشتند آنچه که شاه می گفت را به صورت قانون درآورند ، در حالی که ملت و حاکمیت همیشه حقوق متقابلی نسبت به هم داشته اند.
رییس قوه مقننه ادامه داد: در بعضی از زمینه ها ممکن است محدودیت بوجود آید مانند مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی و از آن طرف هم باید حاکمان برای مردم کار کنند و منافع ملی را رعایت کنند؛ پس حقوق ملت از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل سقوط شاه قائل نبودن وی به نوکری ملت بود گفت: امام در انقلاب اصل را بر عهده ملت گذاشت و اصل این است که مجلس در راس امور است و باید قانون حاکم باشد و زمانی که اصل به متن ملت تبدیل شود همه بخش های کشور باید تابع قانون و نظر ملت باشند.
رییس مجلس با اشاره به اینکه حضور ملت در اصل انقلاب موضوعی زیر بنایی و مهم است اظهار داشت: همین موضوع سبب شکوفایی کشور شده است و مردم خود را با نمایندگان و دولت همسان می بینند ، پس این احتیاج به مراقبت دارد و باید از این دستاورد صیانت کرد.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه کتاب های حقوق و زندگی که توسط اسماعیلی نگاشته شده برای مردم حقوق به زبان ساده بیان شده است ادامه داد: مردم هر چه به حقوق شان بیشتر آگاه باشند به شرایط مسلط می شوند و راحت تر زندگی می کنند و زندگی شان بهتر تامین می شود.
به گزارش ایرنا،لاریجانی با بیان اینکه سهم حقوق باید به صورت ساده بیان شود و این کار رسانه ها است که باید این موضوع را در جامعه گسترش دهند گفت: در این کتاب به شیوه ساده سووال و جواب حقوق ملت تشریح شده و در کتاب حقوق رسانه نیز که برای رسانه ها بسیار مهم است اهمیت زیادی به حقوق رسانه ها داده شده است.

201/201

کد خبر: 587155

وب گردی

وب گردی