رفع تصرف بیش از 500 هکتار از تصرفات غیرمجازدرحاشیه مشهد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از 500 هکتار از اراضی تحت تصرف غیرقانونی در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش ابسکانیوز و به نقل از میزان حجت الاسلام مظفری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ حقوق بیت المال و تصریح معظم له در مورد برخورد با پدیده شوم زمین خواری گفت: حفاظت از اموال عمومی اعم از اراضی ملی و منابع طبیعی و مانند آن یک وظیفه همگانی است و در این زمینه مسئولان ذیربط مهمترین نقش را باید ایفا کنند.

او با اشاره به اقدامات دادگستری خراسان رضوی در زمینه حفظ حقوق بیت المال و اموال عمومی گفت : دستگاه قضایی براساس وظایف ذاتی خود و به عنوان حافظ منافع مردم و ناظر بر عملکرد مسئولان و دستگاه ها، در حیطه اختیارات قانونی خود، تلاش همه جانبه ای در راستای مبارزه با مفاسد در عرصه های مختلف از جمله مفاسد اقتصادی داشته و با قدرت به وظایف خود عمل می کند و بحمدا... در سایه تعامل و همراهی سایر مجموعه ها شاهد کسب موفقیت های خوبی نیز در این زمینه بوده ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره برخی اقدامات انجام گرفته در این زمینه گفت: اقدامات دستگاه قضایی خراسان رضوی برای برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه برخورد با متصرفان اراضی ملی، منابع طبیعی و تهدید کنندگان حقوق مردم براساس یک برنامه مدون و منسجم و در سطوح مختلف برنامه ریزی شده است.

او گفت : این اقدامات در سطح شورای قضایی استان خراسان رضوی، شورای معاونان دادگستری استان، شورای حفظ حقوق بیت المال، دادستانهای عمومی و انقلاب، رؤسای حوزه های قضایی، شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و سایر حوزه های مرتبط انجام می گیرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به بازدید اخیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از ارتفاعات جنوب مشهد و حوزه «کشف رود» مشهد و اظهار رضایت وی از اقدامات انجام شده افزود: با تلاش جهادی صورت گرفته شاهد رفع تصرف بیش از 500 هکتار از اراضی «کشف رود»، آن هم بدون تشکیل پرونده قضایی بودیم که در این زمینه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نقش محوری را برعهده داشت.

او ضمن تقدیر از سازمانها، نهادها و مسئولانی که در زمینه اجرای قانون و بسط و گسترش عدالت در جامعه، دستگاه قضایی یاری می رسانند ، یادآور شد: بدیهی است اجرای دقیق و مدبرانه قانون، بهترین ابزار پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات است و دادگستری استان نیز ضمن دعوت از آحاد جامعه به رعایت شرع و قانون، براساس وظایف ذاتی خود با هرگونه مفسده برخورد قاطع خواهد داشت.

105105

کد خبر: 587716

وب گردی

وب گردی