آغاز مرحله چهارم طرح بزرگ استعدادیابی پسران

چهارمین مرحله طرح بزرگ استعدادیابی پسران از روز پنج شنبه 15 بهمن ماه در کشور آغاز شد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون والیبال، طرح بزرگ استعدادیابی والیبال جمهوری اسلامی ایران با ثبت نام بیش از 8 هزار نفر در سال 1393 آغاز شد و پس از پیگیری مراحل اول و دوم، 300 نفر انتخاب و به مرحله سوم طرح استعدادیابی دعوت شدند.

مرحله سوم طرح استعدادیابی والیبال نیز اردیبهشت ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران به مدت 17 روز برگزار شد که در این مرحله علاوه بر تست گیری نهایی از دعوت شدگان، پرونده بازیکنان منتخب نیز تشکیل شد تا منبعد کلیه کارهای انجام شده برای آماده سازی هر بازیکن در این پرونده ها ثبت و نگهداری شود.

در مرحله سوم طرح استعدادیابی 300 استعداد برتر والیبال ایران در دو گروه سنی 150 نفره در هشت دوره دو روزه حضور یافتند که بر اساس آزمون های جسمانی، مهارتی، پیکر شناسی و روحی روانی و میزان آمادگی در نهایت به سه گروه A، B و C تقسیم شدند.

چهارمین مرحله استعدادیابی نیز از روز پنج شنبه 15 بهمن ماه آغاز شد که گروه ارزیاب کمیته استعدادیابی به ترتیب در استان های مختلف کشور این کار را انجام می دهند و به مدت یک ماه پیگیری خواهد شد.

در این مرحله 300 استعداد برتر مرحله سوم و 50 استعداد شناسائی شده جدید و یا جامانده از دوره های قبل حضور دارند که در دو گروه سنی 14 و 16 ارزیابی خواهند شد تا در نهایت 150 نفر برای مراحل بعدی انتخاب شوند.

بر اساس برنامه کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال ایران، بازیکنان انتخاب شده به تمرینات دوره ای آماده سازی تیم های نوجوانان برای سال های 2017 و 2019 دعوت می شوند.

قرار است در نهایت تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2024 بر اساس این طرح انتخاب شود.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال درباره شرایط مرحله چهارم استعدادیابی گفت: این مرحله در اصل مرحله نهایی استعدادیابی است و بعد از این بازیکنان انتخاب شده به صورت منطقه ای تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

جعفر هوتهم تصریح کرد: در این مرحله بر اساس تست های مرحله سوم اقدام می شود و علاوه بر آن با توجه به گذشت 6 ماه از مرحله سوم استعدادیابی تغییرات ایجاد شده در آزمون های پیکر شناسی بازیکنان و آزمون های جدید جسمانی و مهارتی از آنان گرفته خواهد شد.

وی درباره دلایل شرکت نکردن برخی استعدادها در مراحل گذشته گفت: این افراد استعدادهای جدیدی هستند که به دلیل امتحانات و یا مصدومیت ها نتوانستند در مرحله سوم شرکت کنند. البته تعدادی هم به دلیل پیشرفت در کارشان از گروه دوم به گروه نخست منتقل شدند و در مرحله چهارم مجدد ارزیابی می شوند.

رئیس کمیته استعدادیابی با بیان اینکه مرحله چهارم طرح بزرگ استعدادیابی از تهران شروع شد، گفت: روزهای پنج شنبه و جمعه کارهای استعدادیابی استان تهران با گروهی 15 نفره از ارزیابان کمیته استعدادیابی انجام شد و از امروز (یکشنبه) نیز کار در استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و قزوین آغاز می شود. از روز سه شنبه در استان های خوزستان، فارس و بوشهر مرحله چهارم استعدادیابی آغاز می شود و در مدت یک ماه در تمام کشور این کار پیگیری خواهد شد.

وی درباره ادامه طرح استعدادیابی گفت: ابتدا باید مسئولین استعدادیابی استان ها تاییدیه سنی برای منتخبین از آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال هر استان تهیه کنند و سپس برای 150 منتخب نهایی که در دو گروه سنی 14 و 16 سال هستند، ID کارت صادر می شود.

هوتهم تصریح کرد: در ادامه برای بازیکنان شناسنامه شامل اطلاعاتی همچون مصدومیت ها، تمرین ها، مشخصات پیکرشناسی و تمامی موارد مورد نیاز تشکیل می شود که اطلاعات حدود چهار سال آنان خواهد بود تا اگر زمانی سرمربی تیم های ملی جوانان و نوجوانان بخواهند این افراد را به تیم دعوت کنند، بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

605/601

کد خبر: 588330

وب گردی

وب گردی