اپل دادگاهی شد/خطای 53 کار دست آیفون داد

«پیام خطای 53» (Error 53) که در چند روز گذشته سر و صدای زیادی به راه انداخته، اپل را راهی دادگاه کرده و مشکل جدیدی برای این شرکت به وجود آورده است.

پیام خطای 53 مشکلی است که کاربران آیفون در چند روز گذشته با آن روبه‌رو شده‌اند. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که آیفون‌های خراب توسط فروشگاهی به جز اپل تعمیر شده باشند. زمانی که این پیام خطا روی گوشی به نمایش در می‌آید، کاربران دیگر نمی‌توانند از آیفون خودشان استفاده کنند و گارانتی، تمام فایل‌ها و عکس‌های کاربران برای همیشه از بین می‌روند.

این مشکل بیشتر در گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دیده شده است. کاربران گوشی را توسط فروشگاه‌های غیر رسمی تعمیر کرده‌اند و پس از اینکه آیفون‌های خودشان را به iOS 9 بروزرسانی کردند با این پیام خطا مواجه شده‌اند. در این حالت گوشی به دلایل امنیتی اجازه‌‌ی دسترسی کاربر به اطلاعات را نمی‌دهد و خاموش می‌شود. شرکت اپل در بیانیه‌ای گفته افرادی که به این مشکل دچار شده‌اند، باید با بخش پشتیبانی شرکت تماس بگیرند.

این مشکل که اعتراض کاربران را به همراه داشته، شکل جدی‌تری به خودش گرفته است. به‌تازگی دادگاهی در شهر سیاتل کشور آمریکا، تحقیقاتی را درباره‌ی این موضوع آغاز کرده است. این دادگاه بر این باور است که مشکل پیام خطای 53 توسط خود اپل به وجود آمده تا کاربران مجبور شوند گوشی‌های خودشان را برای تعمیر به فروشگاه‌های رسمی اپل ببرند و مبلغ بیشتری بپردازند.

در بیانیه‌ی این دادگاه گفته شده:” احتمال دارد که اپل در به وجود آمدن پیام خطای 53 نقش داشته باشد تا کاربران مجبور شوند گوشی‌های خودشان را برای تعمیر به فروشگاه‌های رسمی این شرکت ببرند. در حالی که کاربران در یک فروشگاه غیر رسمی می‌توانند با پرداخت مبلغی بین ۵۰ تا ۸۰ دلار صفحه نمایش گوشی خودشان را تعویض کنند، فروشگاه‌های رسمی اپل برای این‌کار ۱۲۰ دلار از مشتریان پول می‌گیرند.”

اگر دادگاه اپل را در مورد پیام خطای 53 مجرم بشناسد، تمام افراد زیان دیده از این اتفاق خسارت دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد که مبلغ خسارت آن‌قدر زیاد است که افراد می‌توانند یک آیفون جدید برای خودشان خریداری کنند. همچنین پس از مجرم شناخته شده اپل در این زمینه، کاربران می‌توانند به صورت شخصی هم از اپل شکایت کنند.‌

منبع: Apple Insider

20101

کد خبر: 589054

وب گردی

وب گردی