کارگاه کارشناسی و اظهارنظر سقط جنین درمانی برگزار شد

کارگاه یک روزه چگونگی کارشناسی و اظهارنظر درخصوص سقط جنین درمانی امروز 5 اسفندماه با حضور دکتر امیرحسین مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان و جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه از مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در این کارگاه دکتر مهدوی با اشاره به اهمیت موضوع سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی گفت: موضوع سقط درمانی و تعیین سن بارداری در پزشکی قانونی بسیار با اهمیت است که نیاز به کارشناسی‌های دقیق و لحظه‌ای دارد.
او افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه که به همت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در حال برگزاری است ضمن تبادل نظر و انتقال تجربیات میان همکاران، نتایجی به دست می آید که می توان از آن در تدوین دستور‌العمل‌های حوزه معاونت پزشکی و آزمایشگاهی استفاده کرد.

گفتنی است در این کارگاه یکروزه مباحثی همچون ملاک‌های تشخیص سن جنین، نقش سازمان پزشکی قانونی در سقط درمانی، مبانی علمی و اجرائی غربالگری بیماری جنینی در دوران بارداری و مصادیق حرج مادر از منظر فقه و حقوق مطرح شد.

نحوه نگارش گزارش کارشناسی در مورد سقط جنین درمانی، اندیکاسیون‌های سقط درمانی در اختلالات روانی و چالش‌های کارشناسی سقط جنین درمانی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

105105

کد خبر: 602924

وب گردی

وب گردی