سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا با سینماگران

در بخشی از مراسم اسکار که ساعتی پیش به پایان رسید، سینماگران ایستادند و با تشویقِ جو بایدن از مواضع او برابر خشونت جنسی حمایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، جو بایدن از حضار و بینندگان هشتاد و هشتمین جوایز اسکار خواست تا برای پایان دادن به حملات جنسی در محیط‌های دانشگاهی عهد ببندند. بایدن که برای معرفی کردن آهنگ فیلم مستند «شکارگاه» که به مساله تجاوز می‌پردازد روی صحنه رفته بود، با تشویق ایستاده حضار مواجه شد و به آن‌ها گفت: من اینجا کمترین شایستگی را دارم.

معاون رییس‌جمهوری آمریکا در حالی‌که برای یک وبسایت اجتماعی تبلیغ می‌کرد که در زمینه آگاهی‌سازی نسبت به تجاوز جنسی فعالیت می‌کند، گفت: عهد ببندید. بیایید فرهنگ را تغییر دهیم. ما می‌توانیم فرهنگ را تغییر دهیم تا هیچ زن و مردی که مورد سوء‌استفاده قرار گرفته، مثل بازماندگانی که امشب اینجا می‌بینید، دیگر هرگز مجبور نباشد از خود بپرسد «من چه کار کردم؟» آن‌ها هیچ کار اشتباهی انجام ندادند. آنها قربانی هستند. این را واقعا می‌گویم.

لیدی گاگا نیز در این مراسم ترانه‌ای را با عنوان «تا وقتی برای تو اتفاق بیفتد» اجرا کرد. این خواننده که خود از بازماندگان حمله جنسی است، شماری از دیگر بازماندگان را هم با خود روی صحنه آورد. بعد از اجرای او، رایان سیکرِست در توییتر خود نوشت: کلمه‌ای برای توصیفش ندارم. براوو. جسی تایلر فرگوسن هم نوشت: این ترانه به شدت قدرتمند بود.

در موضوعی مرتبط با این نوع خشونت‌ها، اخیرا پرونده خواننده‌ای به نام کِشا نیز پرسروصدا شده است. وی اخیرا در یک پرونده قضایی مقابل دکتر لوک تهیه‌کننده، شکست خورد. در صورت پیروزی، او می‌توانست خارج از قراردادش با کمپانی سونی و دکتر لوک، برای خودش آهنگ ضبط کند. کشا می‌خواهد از قرارداد با این تهیه کننده خارج شود و گفته است دکتر لوک به صورت «جنسی، فیزیکی، شفاهی و احساسی» از او سوء‌استفاده کرده است.

503502

کد خبر: 604097

وب گردی

وب گردی