تغییرات عمده در ترکیب کمیته مسابقات AVC

نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا شب گذشته برگزار شد و تغییرات عمده ای در ترکیب این کمیته بوجود آمد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، انتصاب هفت عضو جدید و حذف شش عضو از کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا از جمله این تغییرات است.
آلن برودی از ونزوئلا، محمدعلی المهندی از قطر، ولید امان (رییس فدراسیون والیبال کویت)، احمد یوسف از بحرین، چای (نایب رییس فدراسیون چین) و نیشیکاوا از ژاپن از جمله شش عضو حذف شده کمیته مسابقات هستند.
این در حالی است که غفار درخشنده از ایران، دکتر اون از کره جنوبی و امیل جابور از لبنان در کمیته مسابقات باقی ماندند و هفت عضو جدید نیز به زودی معرفی خواهند شد.
نشست کمیته مسابقات با حضور صالح بن ناصر، رییس کنفدراسیون والیبال آسیا، ریجی هون رییس افتخاری AVC ، عیسی حمزه (نایب رییس کنفدراسیون آسیا)، شانریت (دبیر کل آسیا) به همراه اعضای این کمیته آغاز شد.
بن ناصر ضمن خیر مقدم از اعضای کمیته مسابقات به اهمیت این کمیته پرداخت و از اعضای با تجربه کمیته خواست تجربیات خود را در اختیار اعضای جدید بگذارند و از آنان حمایت کنند.
ریجی هون قاره آسیا را از جهت اینکه کهن ترین و بزرگترین قاره جهان با تعداد 65 فدراسیون است، مهم دانست و در مورد اهمیت مسابقات گفت: شخصیت هر ورزشی به مسابقه است و اگر مسابقه نباشد بازیکن، فدراسیون و... نخواهیم داشت و اصولا کنفدراسیون آسیا و جهان معنای خود را از دست خواهند داد. تعداد کمی از فدراسیون ها هستند فقط دارای دبیر و رییس هستند در حالیکه مسابقه ای ندارند. فدراسیون ها بدون مسابقه نیازی به رییس و دبیر ندارند.
وی برای روشن شدن این مطلب به مثالی از کشورش (چین) اشاره کرد و گفت: چین سالهای زیادی در آسیا و جهان عضویت داشت اما در سطح آسیا و جهان بازیکنی نداشت. این مثال در واقع کنایه ای بود به صالح بن ناصر و عیسی حمزه که عربستانی و کویتی هستند و عنوان های بسیار مهمی را در والیبال نه تنها در آسیا بلکه در جهان به دوش می کشند اما تیمی ندارند.
رئیس افتخاری کنفدراسیون والیبال آسیا کلید اصلی پا برجایی یک فدراسیون را مسابقه دانست و گفت: تمام کمیته ها اعم ازمدیریتی، پزشکی، داوری و ... وظیفه خدمات رسانی به کمیته مسابقات را دارند.
به پیشنهاد شانریت (دبیرکل AVC) ریاست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا به دکتر اون از کره جنوبی سپرده شد.

604/602

کد خبر: 605659

وب گردی

وب گردی