آخرین بازیگر زنده «همشهری کین» درگذشت

«کترین تراسپر پایر» به عنوان آخرین بازمانده از مجموعه بازیگران فیلم معروف «همشهری کین» در سن 100 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز، این بازیگر کهنه‌کار در زمان ساخت فیلم «همشهری کین» 25 سال داشت و علاوه بر بازی در نقش یک عکاس در سکانس پایانی فیلم یکی از دستیاران «اورسن ولز» نیز بود.

«کترین نائومی تراسپر» در تاریخ 18 مارس 1915 در هادسون متولد شد. وی ابتدا در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تحصیل پرداخت اما پس از مدتی برای حمایت از خانواده‌اش در دوران رکورد بزرگ اقتصادی در آمریکا ترک تحصیل کرد و به همکاری به عنوان یکی از دستیاران «اورسن ولز» به کار مشغول شد.

به گزارش نیویورک تایمز، «اورسن ولز» تلاش زیادی کرد تا وی به یک بازیگر تبدیل شود اما حرفه بازیگری او به همان سکانس کوتاه از فیلم «همشهری کین» ختم شد.

در حال حاضر «جان فوروارد بیکر» خواننده که 95 سال دارد و در فیلم «همشهری کین» به جای یکی از شخصیت‌ها صداپیشگی کرد آخرین فرد زنده در میان عوامل این فیلم است که قرار است ماه آینده کتابی تحت عنوان «همشهری کین: سفر طولانی یک فیلمساز» را منتشر کند.

«همشهری کین» که خود «ولز» در آن نقش «چارلز فاستر ولز» را ایفا کرد، امروزه به عقیده بسیاری از منتقدین بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان است که ولز در حالی‌که فقط 25 سال داشت آن را مقابل دوربین برد و کارگردانی، تهیه‌کنندگی، نگارش فیلم‌نامه و نقش‌آفرینی در این فیلم را به‌عهده گرفت.

این فیلم که ساخت آن 10 هفته به طول انجامید، با حضور معروف‌ترین عوامل فیلم هالیوود از جمله «گرگ تولند» ساخته شد که اورسن ولز او را سریع‌ترین فیلم‌بردار هالیوود می‌دانست. «همشهری کین» در 9 بخش نامزد جوایز اسکار بود که فقط در رشته بهترین فیلم‌نامه‌ اصلی موفق به دریافت جایزه شد.

اگرچه آکادمی اسکار توجه لازم را به این فیلم نداشت اما این فیلم توانست در طول سال‌ها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته شود.
503502

کد خبر: 606401

وب گردی

وب گردی