کنترل کیفیت غذا در رستوران ها با بازرسان نامحسوس

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، از همکاری بازرسان نامحسوس و محسوس برای کنترل کیفیت غذا در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی اصغر میرابراهیمی، با اشاره به اینکه در این طرح ویژه نوروزی؛ نوع غذا، کیفیت و کمیت غذا سنجیده می شود، افزود: متخلفان در بار اول اخطار کتبی دریافت می کنند و بار دوم درج در سوابق و اخطار سوم سبب پلمپ واحد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود آزمایشگاه موادغذایی استاندارد در اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تصریح کرد: مواد پروتئینی رستورانها از جمله گوشت، مرغ، ماهی و میگو به طور اتفاقی انتخاب و بررسی می شود.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با بیان اینکه مراکز خرید موادغذایی از سوی رستورانها، نحوه ارسال و دریافت مواد به صورت بسته بندی اهمیت زیادی دارد، گفت : رستوران ها باید گوشت ها را از مراکز مجاز و در بسته بندی های مورد تایید سازمان دامپزشکی خریداری کنند.

میرابراهیمی، وزن غذاهای طبخ شده را دارای استاندارد دانست و ادامه داد: کباب کوبیده معمولی باید 120 گرم ، برنج پخته شده 350 گرم، مرغ پخته شده در یک پرس زرشک پلو با مرغ 1600 تا 1700 گرم، کباب برگ معمولی 120 گرم و کباب برگ مخصوص باید 160 تا 180 گرم وزن داشته باشد.

وی با تاکید بر درج این اطلاعات همراه با قیمت غذا در ارائه شده به مشتری افزود: رستوران داران باید به مشتریان برگه نوع غذا، تعداد موادمصرف شده و ارزش افزوده را ارائه کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با اشاره به غیرقانونی بودن دریافت حق سرویس در رستورانها گفت: واحدهای صنفی که حق سرویس می گیرند باید به مشتری برگردانند و علاوه بر ان برخورد قانونی هم خواهد شد.

میرابراهیمی تعیین قیمت را وابسته به مکان رستوران و نوع موادغذایی مصرفی در غذا و نوع خدمات دانست و گفت : قیمت غذا شامل هزینه تمام شده غذا به همراه 20 درصد سود است.

401/602

کد خبر: 608010

وب گردی

وب گردی