عامل 15 درصد از واژگونی خودروها خواب آلودگی رانندگان است

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: علت اصلی واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی زنجان، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسناسرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی عامل 15 درصد از واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی استان زنجان از آغاز تعطیلات نوروز تا به امروز بوده است، افزود: متأسفانه علی‌رغم هشدارهایی که تاکنون در خصوص عواقب خستگی و خواب‌آلودگی داده شده است، باز هم شاهد بروز سوانح جاده‌ای به این دلیل هستیم.

او با اشاره به اینکه رانندگی در مسافت‌های طولانی به ویژه در ایام نوروز باعث می‌شود تا رانندگان دچار خستگی و خواب‌آلودگی شوند گفت: همین عامل میزان سوانح جاده‌ای را که بر اثر واژگونی خودروها اتفاق می‌افتد، افزایش می‌دهد، به همین خاطر توصیه پلیس‌راه به رانندگان به‌ویژه در ایام نوروز این است که حتما بعد از چند ساعت رانندگی استراحت کنند تا سفر خوشی در انتظار آنان و همراهان‌شان باشد.

او در ادامه از وقوع 20 فقره تصادف جرحی و خسارتی طی بیست و چهار ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد و گفت: از آغاز طرح نوروزی تا دهم فروردین‌ماه امسال بیش از ۲۵۰ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد کاهش دارد. همچنین در این مدت، هفت مورد تصادف فوتی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیم درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح نوروزی تا دهم فروردین‌ماه تصادفات خسارتی ۱۳ درصد و جرحی نیز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است،گفت: امیدواریم با رعایت قوانین از سوی رانندگان، روز به روز شاهد کاهش آمار سوانح جاده‌ای در استان باشیم.

105105

کد خبر: 619941

وب گردی

وب گردی