اجرای طرح دانشگاه‌های بدون دخانیات در سال 95

معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: طرح دانشگاه‌های بدون دخانیات از سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فراهانی معاونت فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛در خصوص طرح دانشگاه‌های بدون دخانیات یا پاک گفت: این موضوع که دانشجویان نباید در انظار عمومی به استعمال دخانیات بپردازند از جمله موارد آیین‌نامه همه دانشگاه‌ها است و در واقع نباید این اتفاق بیفتد.

او با اشاره به اینکه بر اساس قوانین و مقررات موجود نباید شاهد استفاده علنی از دخانیات در دانشگاه‌ها عنوان کرد: رسیدن به این هدف آرمان بزرگی نیست و باید اتفاق بیفتد و به عبارت دیگر قبح داشتن استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی حتما قابل تحقق است اما اینکه بگوییم مصرف دخانیات در دانشجویان به صفر برسد نیازمند صرف انرژی بسیار زیادی است در این راستا باید مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شوند.

فراهانی ادامه داد: هر زمان که دنیا عاری از آسیب‌های اجتماعی شود و فرهنگ جامعه متعالی گردد می‌توان به عدم استفاده از دخانیات بین دانشجویان دسترسی پیدا کرد.

اوگفت: به صفر رسیدن استفاده از سیگار در دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود مگر اینکه یک جهان‌بینی صحیح با اهداف بلند بر رفتار مردم حاکم شود.

گفتنی است که طرح دانشگاه‌های بدون دخانیات یکی از برنامه‌های اصلی سال 95 است.

20103

کد خبر: 620024

وب گردی

وب گردی