پیشروی انصارالله یمن در نزدیکی تنگه باب المندب

در حالیکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیروها و مزدوران منصور هادی و ائتلاف سعود را در پایگاه نظامی در جوف هدف گرفتند، انصار الله با تصرف منطقه "الوازعیه" به تسلط بر باب المندب در غرب یمن نزدیک شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه المیادین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصر شنبه نیروهای منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و مزدوران ائتلاف سعودی را در پایگاه نظامی "غرق ناو" در جوف مجددا با موشک بالستیک "قاهر یک" هدف گرفتند.

یک مقام نظامی یمن اظهار داشت که این موشک به دقت به هدف برخورد کرد و خسارت زیادی را در بین نیروهای دشمن و تجهیزات نظامی‌شان به جا گذاشت.

از سوی دیگر، برخی ساکنان منطقه مرزی جازان می‌گویند، عصر روز جمعه صدای حملات توپخانه‌ای را شنیده‌اند. منابع عربستانی مدعی‌اند که حوثی‌ها بارها آتش‌بس را نقض کرده‌اند. به این ترتیب اخباری از نقض آتش‌بس مرزی بین عربستان و یمن منتشر شده است.

از سوی دیگر، نیروهای وابسته به انصارالله روز شنبه در پی درگیری‌های شدید با مزدوران هادی در استان تعز تواستند بخش‌های اعظمی از شهرستان الوازعیه از توابع استان تعز در غرب یمن را به کنترل خود درآورند.

یک مقام وابسته به منصور هادی گفت:‌ این درگری‌ها در نزدیکی تنگه استراتژیک باب المندب و در همجواری مرزهای جنوبی کشیده شده تا استان‌های لحج و عدن در جنوب کشور رخ داده و منجر به پیشروی انصارالله به ست الشقیرا مرکز این شهرستان و تعدادی از روستاها و رشته‌ کوه‌های منطقه شده است.

این مقام افزود که به دنبال این پیشروی بی‌سابقه، نیروهای دولت مستعفی به دلیل کمبود تجهیزات ناگزیر به فرار شدند.

سبکه المسیره وابسته به انصارالله نیز روز شنبه گزارش داد که انصارالله به مرکز شهرستان الوازعیه و وزرشگاه و روستاهای آن و تعدادی رشته کوه این منطقه که مقرهای دولتی در آنجا واقع شده تسلط یافته اند.

انصارالله با تصرف این منطقه می‌توانند دوباره به استان‌ها‌ی جنوب بازگردند و با تسلط بر الوازعیه در نزدیکی سواحل دریای سرخ تهدیدی خطرناک محسوب می‌شوند چراکه این گروه را به تصرف باب المندب و شهرستان "ذوباب" نزدیک می‌سازد.

همچنین عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دولت مستعفی خواهان برقراری صلح است و نهایت تلاش خود را برای موفقیت مذاکرات در 18 آوریل به کار خواهد گرفت.

المخلافی در دیدار با معاون فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: مذاکرات براساس قطعنامه 2216 شورای امنیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی برگزار خواهد شد.

301301

کد خبر: 620832

وب گردی

وب گردی