نظر متفاوت جهانبخش سلطانی درباره ابدو یک روز/گوشه ای از خاک سفید را به «زحمت» برای ساخت این فیلم پیدا کرده اند!

جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که فیلم «ابد و یک روز» از ادبیات سخیفی برخوردار است و مردم بدون تعمق در مضمون آن از این فیلم استقبال می کنند.

جهانبخش سلطانی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، درباره استقبال مردم از فیلم «ابد و یک روز» گفت: نمیدانم چرا مردم از فیلمی به نام «ابد و یک روز» استقبال کردند، ولی من می گویم وقتی که حدود 30-40 درصد همه جوانان ما دانشگاهی هستند و اهل ادبیات، الکترونیک و در عصر خردورزی, دانش و ادبیات وزین زندگی می کنیم چرا تهیه کننده،کارگردان و نویسنده «ابد و یک روز»، در تهران جستجو کرده اند و گوشه ای از خاک سفید را به زحمت برای ساخت این فیلم پیدا کرده اند؟!. در این فیلم با ادبیات بسیار سخیف، نامحترم و توهین آمیز یک خانواده ای مواجه می شویم که در حال فرو پاشیدن و رو به اضمحلال است و چون دارای تفکر، آرمان و پژوهش نیستند چرا باید دست مایه یک اثر هنری قرار بگیرند.

او افزود: وقتی 30 درصد از جوانان ما اهل الکترونیک هستند، آیا جایی برای دستمایه قرار دادن این مضمون و ادبیات سخیفی که با رکیک ترین الفاظ به همدیگر توهین می کنند وجود دارد؟ بله، ادبیات سخت است برای این که باید تحقیق و پژوهش داشته باشیم، باید دانایی داشته باشیم برای همین وقتی فیلمی در خاک سفید ساخته می شود نیاز نیست تحقیقی هم انجام شود.

سلطانی ادامه داد: یادم است که همیشه می گفتم هنرمند باید پر از دغدغه و دردمندی آرمان های فروخورده جامعه باشد, آرمان های شریف, آرمان های قابل احترام, آرمان هایی که تاثیرگذار است برای نسل فردایی که زیر سایه درخت تنومند ادب و فرهنگ است.

جهانبخش سلطانی درباره رسالت هنرمند، گفت: هنرمند پیش قراول جامعه است و رسالت او این است که با دغدغه جامعه را در حد توانش به جلو ببرد، اما متاسفانه بیشتر جوانان و دانشجویان ما اصلا ادبیات را نمی شناسند، به همین دلیل شخصیت را در داستان و فیلمنامه نمی توانند درست بشناسند و بسازند.

او با اشاره به ادبیاتی که در فیلم «ابد و یک روز» وجود دارد، افزود: در این فیلم بازیگران فقط به هم فحش می دهند و بعد دختر خانواده مجبور می شود تا خودش را به افغانی ها بفروشد وقتی افغانی ها می آیند تا دختر را با خود ببرند مثل ملکه انگلستان لباس دارند و بهترین ماشین را سوار شده اند.

سلطانی تاکید کرد: نمی دانم چرا سراغ این مضامین می روند، آیا فقط تمام دغدغه شان گیشه است؟ باید به اینجور فیلمسازان گفت، اگر می خواهی کاسبی کنی برو کاسبی کن اما با ادبیات که نمی شود کاسبی کرد. هنرمندی که پا در عرصه سنگین ادبیات گذاشته و شروع کارش است و تصویربرداری و کارگردانی را می شناسد، بازی های خوب را می شناسد چرا یک مفهوم ضد ادبی، ضد فرهنگی و ضد انسانی را باید منتقل کند.

جهانبخش سلطانی در پایان، گفت: متاسفانه مردم تعمق نمی کنند و از این فیلم استقبال می کنند. اگر بررسی کنند متوجه می شوند که «ابد و یک روز» علیه خودشان است. فقط به عنوان یک عضو کوچک خانواده سینما، تئاتر و تلویزیون می گویم که ای کاش یک نگاه زیباتر, قشنگ تر و با مهربانی در هنر وجود داشت.
به گزارش ایسکانیوز، «ابد و یک روز» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. «ابد و یک روز» در طول نمایش مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ -بهترین فیلم و بهترین کارگردانی-در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

این فیلم از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند، اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می‌کند که در نهایت باعث ماجراهایی می‌شود...

این فیلم تا کنون بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون تومان فروخته است.

503502

کد خبر: 622511

وب گردی

وب گردی