ایستگاه  متروی  شهر آفتاب  افتتاح شد

دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه شهر آفتاب ضمن تشکر از همکاری همه جانبه تمام ارگان ها برای به بهره برداری رسیدن این پروژه در این مدت محدود گفت: این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های مترو است زیرا این بزرگ ترین ایستگاه شهر تهران محسوب میشود و در کنار آن شش کیلومتر از این خط را اقتتاح می کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز شهردار تهران گفت: در هفته بالغ بر 700متر حفاری انجام می شود که ممکن است به چشم نیاید اما واقعیت این است که تلاش مه برای بعملیاتی شدن این پروژه ستودنی است .
این ایستگاه منتهی به یکی از پروژه هایی است که نزدیک به دو دهه است در تهران بر روی زمین مانده بود.

قالیباف گفت :مهم ترین نیاز این مجموعه حمل و نقل پاک آسان و ارزان بود. من به یاد دارم که همیشه یکی از چالش های مردم تهران مشکلات و حواشی نمایشگاه های بین المللی تهران بود و از آنجایی که در اکثر شهرهای صنعتی نمایشگاه های پر بازدید در داخل شهر برگزار نمی شود افتخار دارم که شهردار این مسولیت را تقبل کرد و امسال نمایشگاه کتاب با تلاش مضاعف در شهر آفتاب برپا می شود.

شهردار تهران افزود:اهمیت این افتتاح این است که ما در راستای مهم ترین چالش شهرمان که آلودگی و ترافیک است قدم برداشته و یکی از مهم ترین خواسته های مردم را پاسخ گفتیم.

او با اشاره به اینکه تقریبا سه دهه از عمر ساخت مترو در شهر تهران می گذرد گفت:در دهه اول ساخت مترو یعنی تا سال 84مجموع خطوط ما 80کیلومتر بود و امروز خطوط ما به 180کیلومتر رسیده است.

او گفت: از باب تامین واگن شرمنده مردم هستیم زیرا این همه تلاش و هزینه زیر ساختی بدون واگن بی فایده است و شرمنده ایم که در ایستگاه های مختلف از پنج دقیقه تا بیست دقیقه باید منتظر بمانند و همه این مشکلات به این دلیل است که تعداد واگن های ما کم است و دولت محترم قول داده است که به ما کمک کند و ما بتوانیم در 18 ماهه آینده ظرفیت جابجایی را به 8 ملیون نفر در روز برسانیم که هر دو و نیم دقیقه یک قطار از ایستگاه ها بگذرد و معنی این حرف این است که حمل و نقل با مترو را بالغ بر 50درصد سفرها را به مترو برسانیم.

این خبر تکمیل می شود.

105105

کد خبر: 625847

وب گردی

وب گردی