6 طرح قابل افتتاح ویدئوکنفرانسی استان سمنان توسط رئیس جمهور

مدیرعامل مخابرات استان سمنان گفت: با هماهنگی های انجام شده، در شش نقطه از محل طرحهای قابل افتتاح در نقاط مختلف استان، زیرساخت برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی از سوی رئیس جمهوری برای روز سه شنبه فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سیدغلامرضا عرب هاشمی افزود : میدان ورودی سرخه، استادیوم 15 هزار نفری ولایت سمنان، واحد تولیدی نورد و لوله سمنان، پست 230 به 63 کیلوولت شهید بسطامی شاهرود، بیمارستان جنرال بهار شاهرود و شرکت مخابرات استان در مرکز شهید عاملو در سمنان ،نقاطی هستند که زیرساخت برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری آماده شده اند.
وی گفت: این نقاط مکانهایی هستند که در بهترین شرایط، امکان تامین زیرساخت برای برقراری ارتباطی پایدار و با کیفیت را داشتند. روز سه شنبه 31 فروردین دکتر روحانی رئیس جمهوری در تالار شهید مطهری حضور می یابد و طرح های مختلف عمرانی، صنعتی را در نقاط یادشده به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می کند.
عرب هاشمی گفت: بر اساس برنامه ، زیرساختی فراهم شده است تا این ارتباط ویدئوکنفرانسی با سرعت حداقل 20 مگابیت بر ثانیه فراهم باشد و تجهیزات برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانداردهای خاص در این نقاط مهیاشده است.
وی استفاده از حدود 20 کیلومتر فیبرنوری برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی در سفر کاروان تدبیر و امید به سمنان خبر داد و افزود : استفاده از این میزان فیبرنوری به همراه تجهیزات موردنیاز در حدود پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان افزود: این میزان فیبر نوری در مسیرهای سامانه سامد از محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور تا استانداری، از مرکز شهید عاملو مخابرات تا سالن شهید مطهری و یک شبکه نیز از مرکز شهید مطهری به سالن هلال احمر سمنان، برقرار شده است.
وی با اشاره به این خدمت شرکت مخابرات استان سمنان برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی، به همراه اینترنت پرسرعت و سامانه سامد ،یادآور شد: 400 مگابیت بر ثانیه پهنای باند برای برقراری ارتباط از این نقاط در اختیار قرار داده شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان با اشاره به افتتاح سامانه سامد از سوی شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در دانشگاه پیام نور سمنان، افزود: این سامانه مردمی با شماره تماس 111 از طریق تلفن های ثابت و تلفن همراه و از طریق تمام اپراتورها، بدون نیاز به پیش شماره استانی، فراهم و با حدود 240 اپراتور در دانشگاه پیام نور سمنان مستقر شده است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سه شنبه به استان سمنان سفر می کند.

کد خبر: 626048

وب گردی

وب گردی