افزایش ۱۴۰ میلیارد تومانی صندوق رفاه دانشجویان در سال 94

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر یکپارچه سازی مدیریت خدمات رفاهی دانشجویی تاکیدکرد و افزود: با ایجاد مدیریت واحد می‌توان به تمرکز بیشتر روسای دانشگاه‌ها بر مسائل علمی کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان مهر در جلسه شورای معاونان وزارت علوم با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق رفاه در سال ۹۴ گفت: ما با تاکید بر مدیریت مشارکتی و همراهی و همفکری مجموعه آموزش عالی، موفق شدیم در حوزه درآمدزایی ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش نسبت به سال گذشته و در مجموع ۳۲۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته باشیم.

او افزود: از طرفی در بخش ارتقا خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان نسبت به سال قبل رشد ۱۱۰ درصدی داشته‌ایم به طوری که در وام ویژه دانشجویان دکتری ۴۰۰ درصد و در وام شهریه ۲۰۰ درصد رشد داشته ایم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گزارش به شورای معاونان وزارت علوم گفت: در وام های تحصیلی، ازدواج و عتبات به صددرصد درخواست دانشجویان پاسخ داده ایم.

یزدان مهر گفت: علاوه بر دو برنامه مذکور تمرکز بر بهره گیری از ظرفیت‌های نهادهای عمومی، مردمی و خیرین از دیگر اقدامات عملیاتی ما در سال گذشته بود که خوشبختانه توفیقات بی‌نظیری حاصل شد، که از آن جمله می توان به تسهیلات ارائه شده از سوی بنیاد مستضعفان، بنیاد ۱۵ خرداد و صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پیشنهادی، یکپارچه سازی مدیریت خدمات رفاهی دانشجویی را ضروری برشمرد و گفت: با ایجاد مدیریت واحد خدمات رفاهی دانشجویی و افزایش خدمات در این حوزه، می‌توانیم به تمرکز هر چه بیشتر روسای دانشگاه‌ها بر مسائل علمی و تحقیقاتی کمک کنیم.

او افزود: این پیشنهاد منتج به انسجام بخشی و سازماندهی بهتر ارائه خدمات در دانشگاه‌ها گشته و درآمدزایی و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهاد های عمومی و مردمی را نیز تسهیل خواهد کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، تقویت درآمدزایی صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری موثرتر از ظرفیت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین، ارائه تسهیلات ویژه تغذیه برای تمرکززدایی و حرکت به سمت ارتقا و تنوع غذایی و طرح ویژه تعمیرات اساسی برای ارتقا و بهبود خوابگاه ها از رتبه ۵ به ۳ را از برنامه های اولویت دار صندوق در سال جاری خواند.

او گفت: افزایش ملموس وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل، تقویت سرمایه گذاری و ذخیره استراتژیک صندوق در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار دانشجویی و کارگاه‌های مهارت محور از دیگر برنامه های صندوق در سال جاری خواهد بود.

یزدان مهر با بیان اینکه چابک نبودن ساختار و عدم تناسب سرمایه انسانی با ماموریت ها، ناکارآمدی قوانین و مقررات، فرآیندها و زیر ساخت های و نبود تعامل موثر و پرتحرک با دولت، مجلس، رسانه ها و مجموعه آموزش عالی پیش از این از آسیب های گریبانگیر صندوق رفاه بوده است.

او گفت: سازماندهی سرمایه انسانی و دور کردن صندوق از حاشیه های فرصت سوز، اصلاح قوانین و مقررات و فرایندها و حرکت به سمت سازمان IT محور، اهتمام به اصل تمرکز زدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و تعامل موثر و پرتحرک با دولت، مجلس، رسانه ها و مجموعه آموزش عالی از جمله اقدامات کوتاه مدت صندوق در جهت رفع این معضلات در سال۹۴ بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: اهتمام به کاهش وابستگی به بودجه دولتی و حرکت به سمت خودکفایی و ارتقا خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان از مهمترین ماموریت های ما در صندوق است.

20104

کد خبر: 626135

وب گردی

وب گردی