اعضای لیست امید با آرمان های امام تجدید میثاق کردند/ عارف : باید انتخابات را تهرانیزه کنیم

جمعی از نمایندگان منتخب مردم در استان های کشور و کاندیدهای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر محمدرضا عارف و تعدادی از نمایندگان لیست امید در حرم مطهر امام خمینی با یادگار امام خمینی (س) دیدار و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان، دکتر محمدرضا عارف نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس دوره دهم و کاندیدای دوره دوم برخی استان ها در تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(س) در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با اشاره به فضای سیاسی حاکم در کشور گفت: خوشبختانه با پیروزی دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی فضای آرامی را در کشور شاهد هستیم.از این رو امید است تا با تلاش نمایندگان منتخب مردم و حضور پرشور مردم در صحنه و انتخاب نمایندگان در دوره دوم نتیجه پیروزی در انتخابات کامل شود.

دکتر عارف با بیان این مطلب که درگیری هایی را شاهد بودیم و همه آنها با توجه به اولویت های نظام بود ادامه داد:اعلام می کنم که در بخش اقتصادی که در برنامه برجام در اولویت قرار دارد می توانیم گام های موثری برداریم. با توجه به اینکه در بند نخست اصلاحات ساختاری را مطرح کرده بودیم و در بند دوم بحث اقتصاد مقاومتی بود این نگاه را خواهیم داشت که با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری که سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار دادند ما هم بتوانیم در اجرایی شدن بند اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصاد نیز سهیم باشیم.

وی تاکید کرد: پاسخ به مطالبات به حق مردم در بخش معیشت ، اشتغال و رونق اقتصادی،کاهش تورم و... نیز از دغدغه های این دوره مجلس شورای اسلامی است.همچنین اولویت های 5 گانه ای که در برنامه برجام مطرح کردیم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

به گزارش آستان، دکتر عارف با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی نیز افزود: طی یکسال گذشته بحث آسیب های اجتماعی را به طور جدی دنبال کردیم و جزء اولویت هایی مجلس آینده خواهد بود.با توجه به اینکه در هفته تبلیغات به سر می بریم باید به این نکته نیز اشاره داشت که اخیرا در فرهنگ سیاسی تهرانیزه شدن انتخابات مطرح شده است. امیدواریم با تلاش نمایندگان و حضور مردم بتوانیم انتخابات را تهرانیزه کنیم.از این رو به طور قطع تهرانیزه شدن انتخابات مسئولیت ما را در این امر سنگین تر خواهد کرد .

وی در ادامه بیان کرد: در چارچوب سیاست های کلی و شعاری که مطرح کرده ایم ، امید،آرامش و رونق اقتصادی هر سه شعارهای ارزشمندی است که باید به آن جامه عمل پوشاند. در دوره اول انتخابات مجلس صمیمانه از جوانان تشکر می کنیم که آرامش را در جامعه مهیا کردند بنابراین شعار آرامش را با امید و توکل به خداوند پی خواهیم برد.

عارف با اشاره به این موضوع که دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی پیروزی مردم است و مرحله دوم پیروزی گفتمان نمایندگان به حساب می آید تصریح کرد:پیروزی گفتمان اصیل ریشه در ارزشها و انقلاب دارد از این رو دغدغه ما دغدغه انقلاب است.پایبندی به گفتمان ها احترام به ارزش ها ، آرمان های انقلاب و... است که باید در عمل ثابت شود.

وی با اشاره به ائتلاف شکل گرفته بیان کرد:خوشحالیم که ائتلاف ارزشمندی شکل گرفته است و پایه حرکت ما به حساب می آید.ائتلاف امید و گفتمان اصلاحات ظرفیت های خود را در همراهی با اعتدالیون و حامیان دولت نشان داد.انتظار این است که با اسنجام کامل قدم برداریم و تغییراتی که در لیست وجود داشت بنا به همان مسیر اصولی و راهبردی بود که باید ائتلاف امید را حفظ می کرد.

عارف با بیان این مطلب که در جمعه 10 اردیبهشت مردم برای حضور در دوره دوم انتخابات دعوت می شوند تاکید کرد: با وحدت در دهم اردیبهشت ماه مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنیم. از این رو نتیجه انتخابات هر چه باشد وظیفه ما تمکین از نتایج است و بهتر است مبنای حرکت اخلاق مداری و عقلانیت باشد. برای پیروزی در انتخابات نباید به هر وسیله ای متوسل شد و باید از الگوهای اخلاقی تبعیت کرد.

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش اشاره کرد:در مجلس باید فراکسیونی قوی حضور داشته باشد که بتواند وعده هایی که به مردم داده شده است را عملی کند.خوشحالیم که در آستانه هفته تبلیغات این افتخار نصیب مان شد که یکبار دیگر با آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کنیم و این اطمینان را ایجاد کنیم که تنها دغدغه ما پیمودن راه شهدا و ارتقای نظام الهی است.

وی خاطر نشان کرد:باید اشاره کرد که هر چه داریم از مردم است و مردم پشتوانه قوی این انقلاب به حساب می آیند از این رو باید دغدغه های مردم را در دستور کار قرار دهیم فراموش نکنیم که مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و نمایندگان منتخب مردم خدمت گذاران ملت هستند.تجدید میثاق با آرمان های امام راحل انرژی مضاعفی می بخشد که در راه سعادت و پیشرفت هر چه بیشتر کشور تلاش کنیم.

201/201

کد خبر: 626685

وب گردی

وب گردی