تلاش سامسونگ براس ساخت  هدست واقعیت مجازی مجزا

طی کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ، این شرکت کره‌ای خبر از ساخت یک هدست واقعیت مجازی درست و حسابی را داده است. مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت سامسونگ، دیروز گفت که مشغول ساخت هدست واقعیت مجازی‌ای هستند که مجزا کار می‌کند و نیازی به گوشی هوشمند ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، هدست واقعیت مجازی که سامسونگ می‌خواهد بسازد، احتمالا چیزی شبیه به هدست‌هایOculus Rift یا HTC Vive است. سامسونگ می‌گوید که می‌خواهد سنسور تشخیص موقعیت را هم به این هدست بیافزاید. در حال حاضر، هدست‌های سامسونگ، مثل Gear VR، به یک گوشی هوشمند وابسته هستند و این موضوع اجازه‌ی به‌کارگیری تکنولوژی‌هایی مثل سنسورهای حرکتی را نمی‌دهد.

مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ هم‌چنین می‌گوید که می‌خواهند امکان تشخیص فرمان‌های حرکتی را هم به هدست‌شان اضافه کنند. البته این موضوع فعلا در مراحل اولیه‌ی طراحی قرار دارد و قرار نیست به این زودی‌ها اتفاق بیافتد.

سامسونگ می‌خواهد هدست واقعیت مجازی که می‌سازد، هم‌چنین بی‌سیم باشد. البته تحقق این موضوع فعلا دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ چون هدست‌هایی مثل Oculus Rift نیازمند پردازنده‌های قوی کامپیوتر هستند و امکان فعالیت آن‌ها به صورت بی‌سیم، در حال حاضر چندان ممکن نیست.

اگر سامسونگ بتواند هدستی بی‌سیم و با قابلیت‌هایی مثل Oculus Rift بسازد، می‌تواند در رقابت با شرکت‌های سونی، HTC یا Oculus، موقعیت خوبی برای خود دست و پا کند.

20104

کد خبر: 629298

وب گردی

وب گردی