استان های سراسر کشور آماده میزبانی جشنواره فیلم سبز شدند

پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز در حالی قرار است برگزار شود که تمامی استان های کشور درگیر فعالیت های آن شده اند  تا آنجا که این رویداد فرهنگی به صورت همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می شود. استان های کرمانشاه، همدان و فارس هم از جمله استان هایی هستند که در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره هستند. 

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، ستاد استانی پنجمین جشنواره فیلم سبز باحضور مدیرکل، معاونین و روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای تابعه درمحل سالن جلسات برگزارگردید.
در این مراسم مهندس کاظمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان باتاکید بربرگزاری واکران فیلم های منتخب پنجمین جشنواره فیلم سبز، هماهنگی بیشتر درخصوص رزرو سالن نمایش فیلم واجرای هرچه بهتر برنامه های جنبی درطول برگزاری جشنواره را خواستارشد .
وی افزود: بهره گیری از فیلم های منتخب این جشنواره فرصت مناسبی برای جلب مشارکت همگانی در راستای حفاظت محیط زیست وفرهنگ سازی است و باید به منظور آگاهی بخشی بدنبال استفاده از همه پتانسیل های استان کرمانشاه برای برگزاری شایسته جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشورباشیم.
در ادامه پس از توضیحات اعضای دبیرخانه استانی جشنواره ، مسئولین ادارات محیط زیست شهرستان‌های تابعه با ارایه گزارشی از اقدامات وهماهنگی به‌عمل آمده در حوزه شهرستان مربوطه ، پیرامون برگزاری هرچه منسجم تر این جشنواره پیشنهاداتی عنوان کردند.
غلامحسین کاظمی مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در حاشیه نشست ادارات ،ابراز امیدواری کرد که در هریک از شهرستانهای تابعه حداقل یک سالن به اکران فیلم های این جشنواره محیط زیستی اختصاص یابد ودر مرکز استان نیز علاوه برسالن افتتاحیه (سالن غدیر) ،در چند سالن دیگرهم برای اقشار مختلف نمایش فیلم خواهیم داشت.
صدا و سیمای همدان پوشش ویژه ای برای برگزاری جشنواره فیلم سبز دارد
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان همدان گفت: پوشش خبری و تصویری جشنواره بین المللی فیلم سبز و سایر برنامه های محیط زیستی استان همدان انجام می شود.
میسرمدیرکل صدا و سیمای مرکز استان همدان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خواستار در نظر گرفتن پیوست رسانه ای برای تمام برنامه ها شد و گفت: قطعا ایجاد آگاهی در مردم موجب القای انگیزه و امید می شود و مردم انتظار دارند مطالبات خود را در رسانه ببینند.
وی ادامه داد: صدا و سیما رویکرد مثبتی نسبت به محیط زیست داشته و در سال گذشته 3 مستند فاخر درباره محیط زیست استان تهیه و تدوین شده است و مستند امپراتوری سنجاب ها در خصوص تالاب شیرین سو نیز در حال تدوین است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره برگزاری جشنواره فیلم سبز در همدان گفت: موضوع اطلاع رسانی در برگزاری برنامه ها اهمیت زیادی دارد و در اکران فیلم های این جشنواره با وجود ظرفیت بیش از 6 هزار مخاطب، به پتانسیل رسانه نیاز داریم.
محمدرضا محمدی افزود: مسئله اصلی در محیط زیست فقر آموزش و فرهنگ است و افزایش آگاهی عمومی تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.
اکران فیلم‌های جشنواره فیلم سبز در مجتمع شهید آوینی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: فیلم های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در سالن سینمای مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان اکران خواهد شد.
محمدرضا محمدی با اعلام این خبرافزود: پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همکاری مناسبی در استان برای برگزاری این جشنواره وجود دارد و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جشنواره در سالن سینمایی شهید آوینی برگزار می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: در جدول اکران فیلم های جشنواره، سانس ویژه کودکان و نوجوانان و سانس ویژه عموم در نوبت های صبح و بعداز ظهر در نظر گرفته شده است و تمامی اعضای خانواده ها می توانند فیلم های جشنواره بین المللی فیلم سبز را به صورت رایگان ببینند.
محمدی خاطر نشان کرد: استان همدان از گردشگری به عنوان محور توسعه یاد می کند و این رخدادها می تواند علاوه بر معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استان همدان، به جذب گردشگر بیانجامد.
محمدی افزود: برای نجات محیط زیست از تهدیدات گوناگون راهی به جز جلب مشارکت های مردمی نداریم.
فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست جزء اولویت است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست جزو اولویت های ماست.
فاضل عبادی در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم سبز در همدان گفت: حفظ محیط زیست وظیفه است و علاقه‌مند هستیم در این زمینه با دستگاه های اجرایی هماری کنیم.
عبادی با بیان اینکه همکاری با سازمان های مردم نهاد جزء برنامه های دولت است، اظهار کرد: برای نجات فرهنگ همه دستگاه ها باید بسیج شوند و فرهنگ مقوله ای گسترده و عمیق است.
وی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان گفت: استفاده از پتانسیل انجمن سینمای جوانان استان همدان، شهرستان های استان و انجمن های ادبی استان به برگزاری هرچه بهتر جشنواره در همدان می انجامد.
اعلام آمادگی انجمن سینمای جوانان استان همدان
مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر استان همدان برای مشارکت در برگزاری پنجمین جشنواره فیلم سبز در استان اعلام آمادگی کرد.
حبیب الله حیدری در نشست با مدیران کل حفاظت محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: انجمن سینمای جوانان همدان آمادگی دارد در راستای تولید فیلم با موضوع محیط زیست و برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه اکران فیلم های جشنواره فیلم سبز در همدان اقدام کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: موضوع آموزش، فرهنگسازی و مشارکت عمومی در حوزه محیط زیست پاشنه آشیل فعالیت ها است که در گذشته آنچنان که باید و شاید به این موضوع توجه نمی شده و به فعالیت های نمادین اکتفا شده است.
محمدرضا محمدی افزود: توجه به فعالیت های فرهنگساز نتیجه گرا و فراگیر کردن موضوع محیط زیست برای حفاظت محیط زیست استان همدان مسئله ای اساسی است.
در این نشست مقرر شد گردهمایی فیلم سازان استان همدان با موضوع فرهنگسازی حفظ محیط زیست و برگزاری جشنواره های فیلم سبز و عکس محیط زیست استان همدان برگزار گردد.
برنامه های متنوع و مختلف استان فارس
دبیر استانی جشنواره فیلم سبز در استان فارس برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این استان درباره این جشنواره را تشریح کرد.
محمد جواد آرمان مهر افزود: سرلوحه دبیرخانه کمترین هزینه با بیشترین بهره بری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی است به همین منظور از ظرفیت های تبلیغاتی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز همچون پخش برنامه های جشنواره از تمامی تلویزیون های شهری و قرار دادن استند های تبلیغاتی به صورت رایگان در دبیرخانه است.
وی درباره دیگر اقداماتی که در این استان برای جشنواره درنظر گرفته شده خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچون سه بیلبورد در مهمترین نقاط پر تردد شهری به صورت رایگان است.همچنین با هماهنگی به عمل آمده با سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه کلیه اتوبوس های در اختیار این سازمان حامل بنر پیام و شعار جشنواره می شوند.
آرمان مهرهمچنین گفت: با هماهنگی به‌عمل آمده با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کلیه تابلو های LED این معاونت در سطح کلان شهر شیراز زمان پخش و مکان اکران آثار را نشان می دهند و همچنین شرکت گاز منطقه پنج عملیاتی فارس همزمان با جشنواره آثار را برای پرسنل و خانواده هایشان نمایش می دهند.
وی ادامه داد: همچنین کارگاه هایی با عناوین عکاسی ، فیلم مستند ، آشنایی با آلاینده های محیط زیست و هنر و محیط زیست در طی مدت جشنواره نیز برگزار می گردد و همچنین دو نمایشگاه عکس در گالری مجموعه فرهنگی و هنری حافظ نیز برگزار می گردد.
وی اعلام کرد: مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری تالار حافظ با ظرفیت بیش از 1000 نفر به عنوان مرکز پخش آثار جشنواره بین المللی فیلم سبز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انتخاب شده است و علاوه بر آن با هماهنگی به‌عمل آمده با شرکت گاز استان زمان و مکان اکران آثار جشنواره بر روی قبض بیش از هشتصد هزار مشترک گاز استان فارس در دو نوبت کاری درج می کند.
آرمان مهر همچنین گفت: از دیگر برنامه هایی که برای جشنواره بین المللی فیلم سبز صورت می گیرد درج استیکر های تبلیغاتی جشنواره بر روی درب بیش از پنج هزار تاکسی مسافر بری در شیراز است.
وی ادامه داد: شهرستان زرین دشت استان فارس همزمان اقدام به اکران پکیج 60 ساعته و ش نورآباد ممسنی و سپیدان نیز اعلام آمادگی خود را جهت اکران پکیج ده ساعته اعلام کرده اند و دو نمایشگاه مواد بازیافتی در طی مدت جشنواره توسط سازمان های مردم نهاد در شیراز برگزار می شود و اداره آموزش و پرورش اخبار روزانه جشنواره را به صورت آنلاین برای معلمان به اشتراک می گذارد.
503502

کد خبر: 639704

وب گردی

وب گردی