حذف استثنای پرداخت یارانه به خانواده‌های پرجمعیت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح تبصره ای از لایحه بودجه سال 95 کل کشور استثنای پرداخت یارانه به خانوارهای پرجمعیت را حذف کردند و براساس آن درآمد خانوارها ملاک پرداخت یارانه قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس به ادامه بررسی لایحه بودجه سال 95 کل کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و بخشی از بند الحاقی 5 تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 کل کشور را حذف کردند.
در این بند الحاقی آمده بود خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها 5 نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند دولت موظف است در تشخیص خانوارهای سه دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوارها را مورد توجه قرار دهد.
این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و اعلام کرد که اطلاق بند الحاقی 5 نسبت به خانوارهای با هر درآمد تبعیض ناروا و مغایر قانون اساسی است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بخشی از بند الحاقی تبصره 14 لایحه بودجه 95 کل کشور را حذف کردند که با حذف آن استثنای پرداخت یارانه به خانوارهای پرجمعیت حذف شد و از این پس درآمد خانوارها ملاک قرار می گیرد.

201/201

کد خبر: 642221

وب گردی

وب گردی