آخرین خبرها از جشنواره‌ تئاتر دانشگاهی

همزمان با آغاز اجراهای بخش «صحنه‌ای» نوزدهمین «جشنواره‌ تئاتر دانشگاهی»، هیئت داوران این بخش نیز بنا بر اعلام، کار داوری آثار را به شیوه‌ای متفاوت در پیش می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی، بخش صحنه‌ای نوزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از جمعه، 31 اردیبهشت‌ماه با اجرای نمایش‌های «سدریک اندروکس» به کارگردانی ژروم بل محصول فرانسه، «زندگی شهری» کاری از مهلا عرب‌فریدی، «انجمن بانوان مستقل» نوشته‌ محمدامین حریریان و کارگردانی سهیل میرزاده و «تشریفات» نوشته‌ عرفان غفوری و کارگردانی رامین اکبری، به طور رسمی آغاز می‌شود.

روز گذشته نیز اجراهای «کلودیا کاستلوچی» و «بائورا سیگفوسدوتیر» از میهمانان خارجی جشنواره‌ تئاتر دانشگاهی با ظرفیت کامل اجرا شدند.

تماشاخانه‌ ایرانشهر، خانه‌ هنرمندان ایران، مجموعه‌ تئاترشهر و تماشاخانه‌ ارغنون سالن‌های میزبان نخستین روز بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره هستند.

معرفی داوران بخش صحنه‌ای جشنواره‌

با آغاز اجراهای بخش صحنه‌ای، فرهاد مهندس‌پور، اصغر دشتی و هانس شانو آثار این بخش نوزدهمین جشنواره‌ تئاتر دانشگاهی را به شیوه‌ای متفاوت داوری می‌کنند.

هیئت داوران جشنواره‌ نوزدهم، طی سه جلسه‌ عمومی به بحث و گفت‌وگو درباره‌ نمایش‌های بخش صحنه‌ای می‌پردازند. همچنین در هر جلسه یک دانشجو از برگزیدگان و شرکت‌کنندگان دوره‌های گذشته‌ی این جشنواره‌ (بدون حق رای) داوران را در گفت‌وگو همراهی می‌کند. حضور در این نشست‌ها برای عموم علاقه‌مندان نیز آزاد است. برگزاری جلسه‌های داوری به این شیوه در راستای ایده‌ اولیه‌ جشنواره‌ نوزدهم، مبنی بر تقلیل جوایز و ارجحیت دادن به گفت‌وگو درباره‌ تولید اثر -و نه پرداخت صرف به امر قضاوت- برنامه‌ریزی شده است.

بنا بر اعلام، در این جلسه‌ها که برای نخستین‌بار و به ابتکار دبیرخانه‌ نوزدهمین جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی برپا می‌شود، فارس باقری به عنوان مدیر جلسه حضور خواهد داشت.

براساس این گزارش، همچنین دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از ایجاد تغییر در جدول بخش صحنه‌ای جشنواره خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: «به‌رغم‌ پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر کارگاه‌های آموزشی و اجراهای «بخش بین‌الملل»،امکان سفر "جولین همیلتون"، "اندرو داوسون" و " رومن داوسون"به‌دلیل مهیا نشدن تشریفات روادید فراهم نشد.

با توجه به تغییر پیش آمده اجراهای «پیشوا» و «پرتره لند اسکیپ» به کارگردانی جولین همیلتون همراه با اجرای «حضور و غیاب» به کارگردانی اندرو داوسون در مرکز تئاتر مولوی از جدول اجرایی جشنواره حذف شد.

بر اساس این خبر، طبق برنامه‌ریزی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، قرار بود این دو هنرمند علاوه بر برگزاری گارکاه و اجرا در تهران، با همکاری شهرداری اصفهان، برای برپایی کارگاه‌های آموزشی و اجرا در قالب جشنواره تئاتر دانشگاهی به این شهر فرهنگ دوست کشور نیز سفر کنند که متاسفانه میسر نشد.

برهمین اساس سایت تیوال طی روزهای پیش رو برای بازپس دادن مبالغ دریافتی، با تماشاگران و دانشجویانی که اقدام به خرید بلیت‌ اجرای این آثار کرده‌اند تماس برقرار می‌کند.

نمایش «زبان کوهستانی/ ایمان به خود» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد علاوه بر روزهای یکشنبه و دوشنبه، ساعت 18 روز شنبه، یکم خرداد ماه نیز در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

502502

کد خبر: 646210

وب گردی

وب گردی