شنیدنی های رادیو در نیمه شعبان

شبکه های رادیویی تهران و نمایش به مناسبت نیمه شعبان ویژه برنامه های «به امید دیدار» و نمایش «آوای انتظار» را تدارک دیده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی صدا، شبکه رادیویی تهران در روز نیمه شعبان از ساعت ۸ تا ۲۰ با ویژه برنامه «به امید دیدار» میزبان بازیگران گیتی معینی و خواننده های نامی کشورمان مجید اخشابی، غلامرضا صنعتگر و شهرام شکوهی است. این ویژه برنامه ۲ خرداد روز ولادت حضرت قائم (عج) در چهار بخش خبری روی آنتن رادیو تهران می رود. اولین بخش از این برنامه از ساعت ۸ تا ۱۱ کاری از گروه تهران و رویدادهاست که در فضای شاد و گزارش هایی از سطح شهر تقدیم مخاطبان می شود.

گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران از ساعت ۱۱ تا ۱۴ با حضور کارشناسان مذهبی برنامه حجت الاسلام والمسلمین بحری و حجت الاسلام و المسلمین شیروانی روی آنتن می رود. مهدویت، فرهنگ انتظار و وظیفه شیعیان در زمان غیبت حضرت مهدی (ع) از جمله مباحثی است که در این برنامه بحث و بررسی می شود. ارتباط با خوانندگان و آهنگسازانی که در حوزه مهدویت و انتظار آثارشان را منتشر کرده اند از دیگر بخش های این برنامه است. مجید اخشابی، غلامرضا صنعتگر و شهرام شکوهی از جمله مهمانان هستند. میثم کطائیان تهیه کنندگی و فاطمه نصرآبادی اجرای این برنامه را بر عهده دارند.

تهیه برنامه «به امید دیدار» از ساعت ۱۴ تا ۱۷ کاری از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری است که با حضور گیتی معینی از بازیگران سینما و تلویزیون و حمیدرضا گلشن خواننده پخش می شود. مهدی رادفر تهیه کننده، محمدحسین امیدی و دلآرام شکوهی مجری، معصومه پاک روان نویسنده، محمدصادق شایان هماهنگی، سمانه گلک و معصومه مالکی ارتباطات سایر عواملی هستند که شنوندگان را از رادیو تهران همراهی می کنند.

مسابقه ویژه ولادت حضرت مهدی (عج) نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ اجرا می شود، ولادت حضرت در روایات، القاب ایشان، اعمال نیمه شعبان و مهدویت و... از جمله پرسش هایی است که از شرکت کنندگان پرسیده خواهد شد. علاقمندان می توانند با ارسال پیامک کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ در این مسابقه شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد صادقی، کارشناس مذهبی برنامه درباره بحث انتظار و این که منتظر واقعی و ایده آل چه کسی است، صحبت می کند. در بخش فرهنگی برنامه نیز فعالیت هایی که در بخش فرهنگ در خصوص نیمه شعبان و برگزاری جشن ها و مراسم صورت گرفته است، پوشش داده می شود. بشیر جعفری نیا تهیه کننده، آوید بزرگی و محمدرضا علی اکبری مجری، محمدرضا میرحسینی گزارشگر با این برنامه همکاری دارند.

جشن ولادت باسعادت امام زمان (عج) در رادیو نمایش

به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت قائم (عج) نمایش رادیویی «آوای انتظار» به کارگردانی بهرام سروری نژاد از رادیو نمایش پخش می شود. این نمایش رادیویی را هانیه نجفی نوشته و داستان آن درباره ی مداح و مرثیه خوان معروف اهل بیت است که با وجود ناراحتی حنجره، همچنان عاشقانه به کارش ادامه می دهد.

در «آوای انتظار» هنرمندانی چون مهرداد عشقیان، علی اصغر دریایی، احمد ایرانیخواه، ناهید مسلمی، رحمان باقریان، قربان نجفی ، زیبا معماری و غلامحسن تسعیری به ایفای نقش پرداخته اند. این نمایش رادیویی به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی پور، روز یکشنبه دوم خرداد ماه ساعت ۱۱:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

505502

کد خبر: 646304

وب گردی

وب گردی