سامانه‌های جدید تصفیه آب در 3 شهر آذربایجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: سه شهر کوچک استان به تصفیه‌خانه‌های آب با فرایند نانوفیلتر و اسمز معکوس مجهز شده‌اند.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا ایمانلو" با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف اصلی شرکت ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تأمین و توزیع آب است، به‌طوریکه شرکت آب و فاضلاب این استان، تأمین آب دائمی و مطمئن، کمیت و کیفیت آب را به عنوان خط قرمز وآبرو و حیثیت شرکت تلقی می‌کنند و به آن پایبند هستند.
وی اضافه کرد: برای تأمین آب با کیفیت مطلوب و استاندارد، کمیت و فشار متعارف با استفاده از ابزارهای مدیریت مصرف و انجام اقدامات در مدیریت تأمین آب توانستیم در روزهای پیک مصرف سال قبل آب مردم را تأمین و با شروع فصل گرم سال جاری با تلاش همکاران آب مشترکین را با کمیت مناسب و کیفیت استاندارد تأمین خواهیم کرد.
وی در خصوص چاپ تعدادی کتاب در زمینه کیفیت آب شرب گفت: تعداد 8 جلد کتاب در بحث کیفیت آب و فاضلاب و آزمایشگاه توسط همکاران دفتر کنترل و بهداشت آب استان از جمله آنالیز داده‌های شیمی، سامانه‌های تقطیر خورشیدی برای نمک‌زدایی آب، MSDS مواد شیمیایی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب، عدم قطعیت در آزمایشگاه‌های شیمی، پیاده‌سازی برنامه ایمنی آب در سامانه‌های آبرسانی، سامانه‌های تقطیر خورشیدی برای نمک‌زدایی آب، بیوراکتورهای غشایی برای تصفیه بی‌هوازی فاضلاب، بهینه‌سازی تصفیه غشایی برای فیلتراسیون آب خام وزلال شده تألیف و یا ترجمه، چاپ و نشر شده است.
وی افزود: برای یکسان‌سازی رویه‌های کاری و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع گام‌های موثری برداشته شده و برای ارزیابی داده‌های این بانک‌های اطلاعاتی و پردازش آن‌ها اقدام می‌شود.
مدیرعامل شرکت در خصوص ایجاد تصفیه خانه‌های آب با روش نانو فیلتراسیون گفت: به‌رغم هزینه‌های بالای استقرار و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شیمیایی در سه شهر کوچک استان شامل مهربان، شربیان و خمارلو تصفیه‌خانه‌های آب با فرایند نانوفیلتراسیون برای اولین بار و RO (اسمز معکوس) احداث و راه‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: تلاش همکاران برای کنترل کیفیت آب قابل تحسین بوده و به‌طور متوسط روزانه 1430 مورد نمونه‌برداری و 3470 مورد آزمایش و 1260 مورد کلرسنجی در استان انجام می‌گیرد.

404/602

کد خبر: 647609

وب گردی

وب گردی