آمار فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد

«اژدها وارد می شود» در هفته ای که گذشت با اختلاف اندکی بالاتر از «یک دزدی عاشقانه» در جدول فروش قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، « اژدها وارد می شود» پس از ۳۵ روز اکران و در اختیار داشتن ۶۳ سالن سینما، در هفته دوم خرداد ۲۷۰میلیون تومان فروخت که در مجموع فروش این فیلم تاکنون به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان رسیده است.

همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری، کیانا تجمل در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان « اژدها وارد می شود» آمده است: دوم بهمن ماه ١٣٤٣: یک شورلت ایمپالاى نارنجى رنگ از قبرستانى باستانى مى گذرد و به سمت کشتىِ به خاک نشسته اى مى راند. داخل کشتى یک زندانى تبعیدى حلق آویز شده. روى دیوارهاى کشتى خاطرات روزانه اش را نوشته بوده. آیا این نوشته ها به کارآگاه بابک حفیظى کمک خواهند کرد تا بفهمد چرا سال ها است هیچکس مرده اش را در این قبرستان دفن نکرده؟"

پخش این فیلم توسط نیمروز فیلم انجام شده و اکران آن از ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

پس از «اژدها وارد می شود»، فیلم «یک دزدی عاشقانه» به کارگردانی امیرشهاب رضویان قرار دارد، این فیلم در هفته ای که گذشت ۲۶۲ میلیون تومان فروخت و پس از ۲۸ روز اکران و در اختیار داشتن ۵۱ سالن سینمایی، فروش خود را به یک میلیارد تومان رساند.

تهیه کننده این فیلم ناهید دل آگاه است و بازیگران آن عبارتند از : مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی، امیر حسین رستمی، فرزانه قاسمی، احد محمدکرمی،‌ رابعه مدنی، غلامحسین میرزایی، نورمحمد ذوالفقاری، ذبیح اسماعیلی، فرهاد نوروزی، عبدالرضا پارسا، سهیل شمس، کوشیار کرمی، فاطمه شاهسواری، مهدی حیدری، اردشیر کاظمی، نکیسا نعمت نژاد، آزاده مهاجر، شفق شکری، ساناز مصباح، محمدرضا آبانگاه، علی بلوردی، علیرضا زارع پرست‌حق، ادمون اوراهی، پریسا صنعت کار، سپیده امینی، آلن هارطونی، بهنام خرم نیک، غزل شریفی، شیما علی عسگری، تایماز رضوانی، امیر شکویی، آیتک جاویدی‌نژاد.

در خلاصه داستان « یک دزدی عاشقانه» آمده است: دو دزد پیر کهنه کار، پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میل‌شان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سال‌هایی که ایشان در زندان بوده‌اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می‌شود...

پخش این فیلم را فیلمیران بر عهده دارد و اکران آن از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است.

«مرگ ماهی» به کارگردانی روح الله حجازی در رده سوم فروش هفتگی قرار دارد، این فیلم که ۲۸ روز از اکران آن می گذرد، ۲۶سالن سینمایی در اختیار دارد و در هفته دوم خرداد توانست با فروش ۱۲۰ میلیون تومانی توانست در رده سوم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

بازیگران «مرگ ماهی» که روح الله حجازی، خود تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد عبارتند از: نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مهرداد میرکیانی، مروارید کاشیان، کیمیا مرادیان، ملیکا پارسا، حسام رحیمی‌منش

در خلاصه داستان فیلم آمده است: همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم...

پخش «مرگ ماهی» را رسانه فیلمسازان بر عهده دارد و اکران آن از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است.

فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان که به تازگی اکران خود را شروع کرده است با ١٨ سالن به فروشی نزدیک به ٦٥ میلیون تومان رسیده است.

503502

کد خبر: 650130

وب گردی

وب گردی