با شروع فصل تابستان و آغاز ماه مبارک رمضان هر ساله تعداد زیادی از گردشگران عرب به کشورهای مختلف جهان در اروپا و آسیا سفر می کنند، اما طی سال های اخیر و با افزایش موج اسلام هراسی در کشورهای اروپایی، این گردشگران سفر به کشورهایی همچون ترکیه و کشورهای جنوب شرق آسیا را به اروپا ترجیح می دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از توریسم، آمار، اطلاعات و خبرهایی که رسانه های منطقه به ویژه مالزی، اندونزی، فیلیپین و تایلند طی چند روز گذشته منتشر کرده اند حکایتگر این مساله است که عرب ها بویژه اتباع عربستان سعودی در تلاش برای مهاجرت به این کشورها در ماه مبارک رمضان هستند و این مهاجرت، متخصصان و دانشگاهیان مالزی را که اخیرا در نشستی تحت عنوان 'عربی سازی' به ریشه های گرایش مسلمانان مالزی به فرهنگ عرب پرداختند، نگران کرده است.
این هراس وجود دارد که این سفرهای طولانی مدت که ممکن است تا چند ماه تابستان ادامه داشته باشد فردی نبوده و براساس برنامه ریزی خاصی انجام شده و نتیجه آن همجواری خانواده های عرب به ویژه وهابیون با خانواده های مسلمان مالزی و دیگر کشورها برای تغییر نگرش این افراد است.
تارنمای 'راپلر' فیلیپین به سفر شهروندان عربستان به فیلیپین در ماه مبارک رمضان اذعان کرد و نوشت: طی روزهای اخیر و با آغاز فصل تابستان، فرودگاه های عربستان شاهد خیل عظیمی از گردشگرانی است که به مناطق مختلف جهان و فیلیپین سفر می کنند.
آمار نشان می دهد بیش از 50 هزار نفر از شهروندان عربستان، فیلیپین به ویژه برخی از مناطق جنوبی مسلمان نشین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند.
این تارنما پیش بینی کرد بیش از 50 هزار نفر عربستانی در تابستان امسال بویژه در ماه مبارک رمضان به فیلیپین سفر کنند.
بنا بر آمار به دست آمده انتخاب اول گردشگران عربستانی در ماه مبارک رمضان و تابستان امسال برای سفر به خارج استانبول در ترکیه، دبی در امارات، جاکارتا در اندونزی، قاهره در مصر، کوالالامپور در مالزی، ترابزون در ترکیه و کازابلانکا در مراکش است.

20103

کد خبر: 651438

وب گردی

وب گردی