تقدیر از رئیس جمهور ار تریبون نماز جمعه

امام‌جمعه ایلام گفت: دستور رییس‌جمهور برای برخورد با عناصری که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،حجت‌‎الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر ایلام، اظهار کرد: دهم رمضان مصادف است با وفات همسر مکرم رسول اکرم(ص)، ام‌المومنین حضرت خدیجه‌کبری(س) است که ایشان از جانب پدر و مادر و اجداد پدری و مادری از اصیل‌ترین و شریف‌ترین خانواده‌های عرب بود.

وی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) صاحب شرافت و عزت بودند، افزود: خداوند خواست که این بانوی عزیز را حرم نبوت و مادر امامان معصوم(ع) قرار دهد و نباید فراموش کرد که ایشان از نظر ادب، معرفت و سیرت، نابغه و ممتاز بودند و می‌توان از خدیجه‌کبری(س) به عنوان نمونه‌ برجسته کمال و نبوغ یاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام افزود: در طول تاریخ همانند حضرت خدیجه(س) در میان مردان و زنان، کمتر می‌توان یافت و جز دخترش صدیقه‌کبری(س) هیچ زنی بر او برتری ندارد.

لطفی با اشاره به ثروت حضرت خدیجه که همه آن را در راه اهداف بلند حضرت رسول(ص) هزینه کرد، گفت: ایشان بهترین الگو برای جامعه زنان ماست و امروزه با توجه به این‌که ازدواج یکی از مسایل مهم است نباید با برداشت‌های ناصحیح در این مسیر، مشکلاتی برای جوانان ایجاد کرد، چون در برخی خانواده‌ها در مسئله ازدواج نگاه مادی پررنگی دیده می‌شود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به این‌که ازدواج‌هایی که بر مسایل مادی تکیه دارند ناموفق هستند، تصریح کرد: نباید به مسئله ازدواج سطحی نگریسته شود و مادیات را در راس برنامه‌های ازدواج قرار دهند.

وی به هفته جهادکشاورزی اشاره و ادامه داد: یکی از رکن‌های استقلال اقتصادی، خودکفایی در عرصه کشاورزی است و نباید فراموش کرد که اهمیت این بخش بدان حد است که یکی از سیاست‌های نظام سلطه برای به زانو درآوردن کشورهای جهان سوم، نابود کردن کشاورزی آن کشورهاست کمااینکه این اتفاق در دوران طاغوت برای ایران به وقوع پیوست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: در دوران پهلوی، کشاورزی در کشورمان از بین رفت و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با تبعیت از امام(ره)، کشاورزی را احیاء کردند و همان طوری‌که رییس‌جمهور نیز اعلام کرد امسال از واردات در این بخش بی‌نیاز شده‌ایم.

لطفی یادآور شد: کشاورزان نباید در این فصل که در حال برداشت محصولات هستند پرداخت زکات را فراموش کنند، چون شکر این نعمت بزرگ با پرداخت فریضه زکات صورت می‌گیرد.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره و خاطرنشان کرد: مصونیت ملی و احقاق حقوق ملت ایران در برابر گرگ‌های دهان گشوده‌ای چون آمریکا از طریق اتکا به توانمندی‌های داخلی به دست می‌آید نه با مذاکرات که در اینجا، حقیقت امر همان نرمش قهرمانانه است.

امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که رهبری معظم انقلاب در یک موضع تهاجمی آمریکایی‌ها را تهدید کرد که اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد، افزود: با توجه به اهمیت تنگه استراتژیک هرمز در منطقه و تردد بیش از 63 درصد نفت خلیج‌فارس از این تنگه لذا ما نمی‌گذاریم آمریکایی‌ها در کشورهای حوزه خلیج‌فارس به راحتی تردد کرده و پایگاه بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیانات رهبری را فصل‌الخطابی برای مسئولان دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی نیز باید این بیانات را نصب‌‎العین خود قرار دهد و باید از رییس‌جمهور به خاطر دستور برای برخورد با عناصری که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند تشکر کرد، چون این مسایل بر خلاف عدالت اجتماعی است.

201/201

کد خبر: 653942

وب گردی

وب گردی